Jak využít Instagram v každé fázi prodejní cesty?

15. 3. 2021Návody

Instagram je už dlouho oblíbeným marketingovým nástrojem a mnoho firem ho používá ke generování prodejů a budování povědomí o značce. Ovšem značně méně firem ho používá k vytvoření efektivní prodejní cesty. Automatizovaný marketingový trychtýř sice vyžaduje čas, ale z dlouhodobého hlediska se vyplatí. A Instagram vám může v každé jeho fázi pomoci.

Jak vlastně koncept trychtýře funguje? Marketingový či prodejní trychtýř (funnel) je vizuální reprezentace toho, jak vaši zákazníci postupují při nákupu. Ve své nejjednodušší formě sestává ze tří hlavních fází:

  • vrchní část trychtýře – ta zahrnuje první představení vaší značky a produktů zákazníkovi,
  • prostřední část trychtýře – tady se zákazník cítí dostatečně zaujatý nebo zvědavý, aby se o vás a vašich produktech dozvěděl více,
  • dno trychtýře – zde zákazník přidá produkt do košíku a dokončí prodej.
Zdroj: Social Media Today

Pokud používáte tento trychtýř správně, Instagram vám v každé fázi může pomoci. Podívejte se na několik užitečných tipů, které přinesl magazín Social Media Today.

1. Vrchní část trychtýře – vytvářejte Stories s prokliky

Od té doby, co Instagram umožnil vytvářet „swipe-up“ odkazy v rámci Stories, se příběhy staly ještě efektivnějším marketingovým nástrojem. Mají totiž schopnost generovat přímý traffic z Instagramu. A pokud svou práci děláte dobře, bude tento traffic dobře zacílený a vysoce konverzní.

Bohužel ne každý může tyto klikatelné Stories vytvořit. Váš profil totiž musí splňovat následující podmínky:

  • musíte mít alespoň 10 000 sledujících,
  • musíte mít ověřený účet.

Dobrá zpráva je, že obě podmínky jsou relativně dosažitelné, ač to stojí čas a úsilí.

Pokud už Stories s odkazy tvořit můžete, dejte si pozor, abyste tu nezačali okamžitě prodávat. To je dobrý způsob, jak o sledující zase rychle přijít. Místo toho se raději zaměřte na tyto klíčové prvky:

  • vytvářejte kreativní Stories, které jemně pobízejí k prodeji (například vzbudí potřebu, zájem nebo zvědavost), ale nejsou prvoplánově prodejní,
  • vytvářejte atraktivní Stories, které upoutají pozornost a také ji udrží.

K tomu můžete použít nativní nástroje, které Instagram Stories nabízí, anebo různé další aplikace, například Lightricks Boosted či Text Optimizer.

Zdroj: Social Media Today

2. Prostřední část trychtýře – použijte Instagram jako sociální důkaz

Obsah uprostřed marketingového trychtýře je mostem mezi seznámením a zapojením, což je klíčová část vaší strategie. Je to místo, kde se zákazník rozhodne, jestli odejde, anebo zůstane a dá vám šanci.

V této fázi skvěle využijete tzv. social proof – sociální důkaz. Social proof je významným elementem v rámci nákupního rozhodování a zjednodušeně znamená, že lidé mají tendenci dělat to, co dělají ostatní. To znamená, že se rozhodují podle toho, jestli jsou s produktem spokojení i ostatní. A to lze na Instagramu ověřit velmi snadno.

Mnoho značek proto využívá Instagram při hledání skutečných lidí, kteří kreativně a poutavě představili jejich produkty.

Zdroj: Social Media Today

Tento typ obsahu ukazuje váš produkt v reálném kontextu, zapojuje vaše věrné zákazníky a pomáhá budovat komunitu. Využívejte tzv. user generated content i ve svůj prospěch. Díky tomu dokážete vytvořit mocný střed prodejního trychtýře.

O tom, jak s UGC obsahem na Instagramu pracovat, vám více prozradí náš článek.

3. Spodní část trychtýře – použijte retargeting na Instagramu

Instagram je také báječná platforma pro cílení reklam na lidi, kteří navštívili váš web a provedli nějakou akci. V této poslední fázi prodejního procesu je proto nejefektivnější znovu oslovit ty zákazníky, kteří opustili váš nákupní košík, aniž by nákup dokončili. Právě tady může Instagram zvýšit výkon vašeho trychtýře a spustit další akci, která povede ke zdárnému konci.

Zdroj: Social Media Today

Bonus – použijte on-site retargeting pro větší dopad

Spousta marketérů si neuvědomuje, že retargeting může fungovat i na vašem vlastním webu. Můžete tu zobrazovat vlastní výzvy k akci a nabídky lidem, kteří váš web už navštívili (vracející se uživatelé), stejně jako lidem, kteří k vám přišli právě z Instagramu.

V praxi to znamená, že můžete například nastavit zobrazování slev lidem, kteří přišli z Instagramu, i když opustili váš web a vrátili se zpět. S tím vám pomůže například nástroj Finteza.

Zdroj: Social Media Today

Instagram může být mocným marketingovým nástrojem, zvlášť když ho využíváte naplno. Samozřejmě to není jediný nástroj, který byste měli k budování efektivní prodejní cesty používat, ale určitě je skvělým doplňkem a měl by být důležitou součástí vaší marketingové strategie.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře