Patříte mezi firmy, které musely kvůli situaci koronaviru zavřít nebo omezit provoz podnikání? Sociální sítě jsou nyní jedním z mála komunikačních kanálů, který máte směrem k vašemu publiku k dispozici. Instagram pro vás připravil několik rad, jak v tomto kritickém období používat živé vysílání.
Vaším cílem by teď mělo být udržovat kontakt s klienty a publikem skrze vaše sociální sítě. Na Instagramu máte k dispozici řadu interaktivních nástrojů a jedním z nich je live stream. Díky živému vysílání můžete komunikovat s klienty v reálném čase, být jim blíže a pomoci se i trošku odreagovat.
Instagram připravil několik tipů, jak pracovat s live streamy v období koronaviru:
Před živým vysíláním
- Informujte vaše publikum pomocí samolepky odpočítávání, kterou najdete v nástrojích Stories, kdy mohou vaše vysílání očekávat.
- Ujistěte se, že máte kvalitní připojení k internetu.
Během živého vysílání
- Zkuste využít otázky Q&A. Lidé se mohou zeptat v přímém přenosu, co je zajímá, a vy můžete rovnou odpovědět.
- Mějte zapnuté moderování komentářů, abyste zajistili snadný průběh vysílání. Pokud by se nějaký uživatel choval nevhodně, budete moci zakročit.
- Pokud vlastníte chytrý telefon iOS, sdílejte videa nebo fotografie do živého vysílání pomocí funkce Sdílení médií.
Po živém vysílání
- Nezapomeňte uložit vaše živé vysílání a informujte sledující, že se na něj mohou podívat i zpětně.
Na jaký obsah se zaměřit
- Používejte alespoň jednou týdně nástroj otázek Q&A, zvýšíte tak míru zapojení vašeho publika.
- Sdílejte s vašimi sledujícími, jak se cítíte. Můžete jim přinést různé zajímavé tipy, jak přečkat toto období. Může to být vaření, cvičení, vzdělávání. Záleží na vašem oboru podnikání.
- Nebojte se ukázat prostředí, v kterém se nyní nacházíte.
- Hovořte o vašich strategiích a nových projektech. Samozřejmě jen v takové míře, aby toho nemohla využít vaše konkurence.
- Do živého vysílání můžete přizvat zajímavé hosty z oboru, kolegy nebo zástupce jiných poboček.
Důležité je v této situaci držet tempo a nepřerušit za žádnou cenu pravidelnost komunikace s vaším publikem.
Pokud máte další tipy, o které se chcete podělit s ostatními, napište je do komentáře pod článkem.