Jak využít nebo smazat Facebook Offer

13. 6. 2016Návody

Facebook Offer je reklamní formát, který není v našich končinách příliš využívaný, a dokonce Facebook sám uvažoval o jeho zrušení. Přesto je stále dostupný a pro některé typy inzerentů relevantní. Pokud potřebujete přivést zákazníky do vaší restaurace či obchodu, můžete vedle Local Awareness využít právě Facebook Offer a odměnit zákazníky za návštěvu speciální slevou či jinou zvýhodněnou nabídkou.

Výhody

Jednou z nesporných výhod Facebook Offer je, že kromě zobrazení poukazu na slevu přímo v prostředí Facebooku bude uživateli zaslán automaticky také e-mail s tímto poukazem. Zákazníkovi se tak připomenete přímo v e-mailu, který si může snadno vytisknout. Facebook Offer se vám zobrazí také v notifikaci, takže oproti klasické reklamě jen tak nezapomenete, že jste na něco klikli.

Řada inzerentů velmi řeší otázku měření vlivu facebookové kampaně na offline tržby. Na Facebooku jsme sice schopni měřit počet zobrazení reklamy, kliknutí na reklamu nebo zaujetí reklamou, ale velmi těžko se měří efekt, jaký má reklama na offline prodej. Nyní sice lze propojit databázi offline prodejů s facebookovými reklamami, ale díky Facebook Offer velmi jednoduše změříte konverze z Facebook reklamy i bez databáze. Není to sice high-tech, ale jednoduše budete od zákazníků sbírat vytištěné poukazy nebo si dělat čárky, kolik lidí vám poukaz ukázalo na mobilním telefonu.

Jak nastavit

Facebook Offer nastavíte buď přímo při publikování příspěvků a následně jej podpoříte (musíte však mít na stránce více než 30 fanoušků).

Offer1

Nebo jej vytvoříte ve Správci reklam, kde zvolíte účel kampaně „Vyšší míra využití vaší nabídky“. Nejprve budete muset nastavit textaci příspěvku včetně podrobných pravidel využití speciální nabídky a následně nastavíte reklamní podporu stejně jako u ostatních formátů reklam.

Offer8

Ať zvolíte jakoukoliv možnost, Offer se vám ihned vypublikuje na zdi jako příspěvek, který uvidí vaši fanoušci ve svém News Feedu. Tento příspěvek však nelze editovat či smazat, ani pokud odstraníte reklamní kampaň. Dokáže to být velmi frustrující, jak dokazuje diskuze ve Facebook Helpu. Doporučujeme proto důkladně pročíst všechny texty a podmínky nabídky, abyste předešli všem překlepům a chybám. Ideální je publikování nabídky naplánovat do budoucnosti, pokud je totiž stále jako plánovaný příspěvek, můžete ji smazat.

Offer4

Offer5

Jakmile příspěvek vypublikujete, můžete již pouze příspěvek skrýt z timeline. To však nezastaví zobrazování příspěvku v News Feedu fanoušků.

Offer6 copy

V Publishing Tools můžete sice příspěvek označit a zvolit akci smazat, ale příspěvek se neodstraní a budete pouze koukat na načítající se okno, které se bude točit i několik hodin.

Offer7

Vyplatí se tedy využít?

Určitě ano, specifický segment inzerentů může díky Facebook Offer získat nové návštěvníky a zákazníky za velmi rozumnou cenu. Zvlášť pokud použijete velice přesné cílení dle lokality (například dle PSČ) nebo Custom Audience. Stačí si jen dát pozor na hrubky či předčasné vypublikování nabídky.

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře