Štítek ověření se na Instagramu zobrazuje vedle jména účtu a pro jeho dosažení musíte splňovat určitá kritéria. U takto ověřených účtů si můžete být jistí jejich autenticitou. Modrý štítek obvykle získají profily veřejně známých osobností, celebrit a globálních značek.
Instagram v žádosti hodnotí řadu faktorů, které se musí shodovat s ověřovacími kritérii:
- Autenticita – Váš účet musí představovat skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo entitu.
- Unikátnost – Je možné ověřit jen jeden účet na osobu nebo firmu (výjimkou jsou specifické účty pro různé jazyky). Instagram nekontroluje účty obecného zájmu.
- Kompletnost – Váš účet musí obsahovat kompletní informace (popis, profilové foto), alespoň jeden příspěvek a musí být veřejný. Nesmí se zmiňovat odkazy na další sociální média.
- Zajímavost – Váš účet musí být dobře známá a hodně vyhledávaná osoba nebo firma. Instagram do hodnocení nezahrnuje výsledky placené reklamy, ale analyzuje přirozený zájem o vaši osobu/firmu.
Pokud chcete o ověření zažádat a zkusit, jestli váš účet splňuje požadavky Instagramu, stačí kliknout na „Nastavení“ a v možnostech vybrat „Požádat o ověření“.
V žádosti musíte vyplnit:
- celé jméno
- známý/známá jako
- kategorii účtu
Dále přiložíte fotku svého dokladu totožnosti a poté můžete žádost odeslat.
Jakmile Instagram váš požadavek o ověření zkontroluje, obdržíte oznámení, jestli kritéria splňujete. V případě zamítnutí můžete odeslat novou žádost po 30 dnech.
Pokud modrý odznak ověření získáte, Instagram vám ho může kdykoliv odebrat v momentě, kdy přestanete splňovat jeho kritéria.
V případě, že ověření nezískáte, můžete využít i jiných způsobů, jak ukázat, že jste autentickým účtem. Propojte si váš účet na Instagramu s Facebookem a oficiálním webem, ať o vás mají uživatelé co nejvíce vstupních informací.
Přečtěte si také, jak získat ověřenou stránku nebo profil na Facebooku. Odznak ověření na Facebooku a Instagramu fungují nezávisle. Jestliže máte modrý nebo šedý odznak na Facebooku, neznamená to, že ho dosáhnete i na Instagramu a naopak. Každá platforma hodnotí účty uživatelů a firem odděleně.