Outdoorová reklama, kterou vidíte na billboardech nebo zastávkách MHD, v marketingových rozpočtech malých firem moc prostoru nenachází. Ale pokud si ji můžete dovolit, může v kombinaci s inzercí na Facebooku přinést neuvěřitelné výhody. Podívejte se.
Průzkum Facebooku ukázal, že 4 z 10 dospělých lidí (tj. 38 %) navštíví Facebook stránku nebo zveřejní příspěvek na Facebooku poté, co vidí venkovní reklamu. Facebook toto chování přisuzuje stále rostoucímu používání smartphonů, díky kterým jde vysoká viditelnost outdoorové reklamy ruku v ruce s provedenými akcemi na digitálních kanálech, jako jsou typicky sociální sítě.
Aby si Facebook ujasnil specifika vztahu mezi outdoorovými a Facebook kampaněmi, pověřil společnosti Kantar a Accenture. Ty měly zjistit, jak tyto dva typy reklam vzájemně fungují a do jaké míry by měly být součástí marketingového mixu. Své hypotézy otestovaly na uživatelích ve Velké Británii, Francii a Německu.
Z předchozích studií už Facebook ví, že kampaně, které běží zároveň v televizi a na sociální síti, zvyšují dosah reklamy a přináší vyšší tržby. Účinnost kombinace reklam v outdooru a na sociální síti testoval na kampani Danone, které inzerovalo francouzský organický jogurt ve třech kanálech současně – v televizi, outdooru i na Facebooku.
A výsledek? Ukázalo se, že zatímco outdoorové reklamy byly efektivní v zásahu stávajících zákazníků, kteří si jogurt už kupují, Facebook zasáhl větší počet nových kupujících. Facebook byl také schopný oslovit mladší publikum, blíže cílové skupině firmy. Nejlépe ovšem zafungovala kombinace obou kampaní – celkový dopad byl o 13 % efektivnější, než se očekávalo. Zasaženi byli stávající i noví zákazníci a o 6 % se zvýšily celkové prodeje.
Kombinace outdooru a Facebooku se také ukázala jako účinná v kategorii zvýšení povědomí o novém produktu a zaujala hlavně mladší publika. Například u generace Z (narození 1995 – současnost) a generace mileniálů (narození 1981 – 1996) v Evropě bylo více než 2x pravděpodobnější, že budou na Facebooku vyhledávat nové produkty z oblasti jídla a pití, než průměrná populace.
Facebook a outdoor reklamy mají ve srovnání s televizními a tištěnými reklamami také mnohem větší pravděpodobnost, že osloví tato mladší publika.
Oba kanály jsou rovněž schopné silně ovlivnit nákupní rozhodování těchto skupin zákazníků. U evropské generace Z a mileniálů je totiž velmi pravděpodobné, že se rozhodnou nakoupit díky tomu, co vidí na Facebooku a v outdoorové reklamě než v jiných typech inzerce.
Lidé jsou každý den vystavení obrovskému množství médií, proto mix digitálních platforem s kanály, jako je outdoor, vám pomůže efektivně dosáhnout vašich reklamních cílů. Facebook i v tomto případě doporučuje být kreativnější než konkurence. Vyzkoušejte nové formáty, jako je nakupování na Instagramu. Když ve vaší kreativě spojíte tradici a experiment, otevřou se vám nové cesty k publiku i dosažení cílů.