Facebook vydal obsáhlý report o tom, jak se změnily trendy v nakupování. Největší podíl na tom má samozřejmě současná situace – právě ta zamávala s prioritami zákazníků. Nový průvodce tak může být velkou inspirací pro všechny maloobchodníky a jejich aktuální marketingové strategie.
Covidová pandemie má obrovský dopad na chování spotřebitelů. Vládní opatření a lockdown urychlily podle analytiků odklon od kamenných prodejen směrem k digitálnímu nakupování zhruba o pět let. To přináší zcela nové výzvy a příležitosti.
A i když zatím není jasné, kolik ze současných trendů se udrží po skončení pandemie, je důležité pochopit, co motivuje nákupní zvyky lidí nyní, a dokázat se jim přizpůsobit. Právě o aktuálním nakupování je nejnovější report Facebooku.
64stránkový průvodce je součástí nového seriálu „Industry Perspective“. Facebook jej připravil s řadou odborníků z různých odvětví a společně s nimi určuje klíčové trendy a tipy pro firmy.
Jaké zásadní zjištění tedy průvodce přináší?
Report tvrdí, že cena produktů byla klíčovým parametrem při nakupování vždy – a je i dnes. Hned za ní se ale nově objevuje bezpečnost. To je také důvodem, proč lidé dnes častěji preferují nakupování online před návštěvou klasických kamenných prodejen.
Pokud se snažíte maximalizovat výkon svého e-shopu a chcete, aby lidé nakupovali právě u vás, v rámci své marketingové strategie určitě stojí za to zohlednit následující data:
Zajímavé je, že zákaznický servis už nepatří mezi TOP faktory. Priority zákazníků se přesměrovaly do jiných oblastí.
Facebook také zkoumal některé z hlavních výhod, které zákazníci objevili při „přechodu“ k online nakupování.
Podle Facebooku skoro 79 % nakupujících tvrdí, že internet usnadňuje porovnávání produktů podle ceny. 67 % uvádí, že díky internetu je nákup méně riskantní. Na to je jistě důležité myslet, protože v dnešní době tráví zákazníci více času analýzou toho, co se nabízí jinde a jaké možnosti vrácení zboží jsou k dispozici, aby získali větší jistotu.
Facebook také zaznamenal, že díky pandemii začalo více zákazníků podporovat místní podniky.
Zpráva se dále zaměřuje na typy komunikace, které právě teď zákazníci od firem očekávají. A opět kladou důraz na bezpečnost.
Průvodce hovoří také o klíčových faktorech, které charakterizují moderní pojetí loajality ke značce. Firmy by měly brát v potaz následující fakta:
Určitě doporučujeme stáhnout si celý report, protože obsahuje další zajímavá a užitečná data, která vám pomohou se v dnešní době lépe zorientovat v tom, co vaši zákazníci chtějí.