Facebook zveřejnil rozsáhlý report o tom, jak pandemie a související opatření dopadají na malé a střední firmy a jejich působení v digitálním světě. Podívejte se na klíčová zjištění.
Průzkum prováděl Facebook od července 2020 a sledoval přes 30 000 firem z více než 50 zemí. Jejich situace ho zajímá, protože sociální síť používá více než 200 milionů firem každý měsíc k tomu, aby představilo své produkty či služby a oslovilo zákazníky. Milionům firem už také Facebook pomohl přetransformovat činnost z offline do online světa.
Jako první se Facebook věnoval otázce objemu prodejů a výkonu. Data ukazují, že všechny sektory stále zaznamenávají nižší počty prodejů než o rok dříve, přičemž 52 % malých a středních firem hlásí také nižší prodeje za posledních 30 dní ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce.
Tato skutečnost přiměla firmy, aby hledaly alternativní platformy, kde mohou oslovit své zákazníky. V daném období tak došlo k 60% nárůstu podílu nákupů, které zákazníci provedli prostřednictvím digitálních kanálů.
Jak můžete vidět v prvním segmentu, podíl podniků, které neprodávaly prostřednictvím internetu, klesl z 35 % na 13 %.
Více než třetina malých podniků přitom uvedla, že během pandemie zvýšilo používání digitálních nástrojů.
Tento posun vedl k novému nákupnímu chování, které se s velkou pravděpodobností zachová i po skončení pandemie. Což by měly mít na paměti všechny firmy. Pokud neimplementujete online prodejní nástroje, je velká šance, že přijdete o velkou část publika, i když se pak vrátí k běžným nákupním procesům.
Report také ukazuje pokračující problémy s dodávkami zboží. Činnost dodavatelů totiž narušují všemožná opatření. Nejde tedy jen o to, aby se lidé dostali na váš web nebo do obchodu, ale také o omezenou možnost zásobování, což komplikuje firmám život. Čísla podtrhují široký rozsah dopadů a také dopad na globální ekonomiku.
Facebook také zkoumal to, jak pandemie ovlivnila vedení firem podle pohlaví jejich majitelů. Zjistilo se, že práci 87 % podnikatelek narušil fakt, že se musejí více věnovat domácnosti (například dětem, které nechodí do školy). V případě mužských podnikatelů se jedná o 72 %.
Pro podrobnosti a další informace se podívejte na celý report.
Mrkněte také, jaké jsou nové trendy v nakupování, jak se změnilo odvětví ecommerce nebo jak zvýšit loajalitu zákazníků i v dnešní době.