Platí všeobecné pravidlo, že nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků se zakládá na vašem unikátním publiku a jeho aktivitě v rámci jednotlivých aplikací. Abyste však zjistili, kdy váš obsah vyvolává opravdu tu nejlepší odezvu, je zapotřebí experimentovat a testovat.
Vliv na reakce uživatelů totiž může mít více faktorů, například kdy jsou vaši uživatelé aktivnější, kdy jsou nejvstřícnější k vašim sdělením, jaký další obsah je v danou chvíli zveřejňován (abyste se vyhnuli zahlcení feedu), konkrétní obsah, který sdílíte, třídění na základě algoritmů a podobně.
Proto nelze říct, že existuje jeden ideální čas, kdy by měly všechny stránky publikovat. Vodítko pro plánování příspěvků ale může poskytnout analýza společnosti Sprout Social, která pracovala s více než 30 000 stránkami a díky tomu určila, kdy jsou lidé v rámci každé aplikace nejvíce nakloněni vnímání obsahu.
Zmíněná data v grafech jsou uvedena v centrálním standardním čase (CST). Pro náš středoevropský čas (CET) je potřeba přičíst 7 hodin.
Podle analýzy je nejlepším dnem pro zveřejňování příspěvků na Facebooku úterý až pátek. Nejlepší doba je přitom 10:00 hodin ráno a 16:00 až 17:00 hodin odpoledne našeho času. Nejsilnějším dnem je obecně úterý. Naopak víkendu se podle doporučení ideálně vyhněte, protože v těchto dnech je zapojení uživatelů nejnižší.
Nejvhodnější doba pro publikování příspěvků na Instagramu je podle studie rovněž pondělí až pátek. Nejsilnější časy jsou 17:00 až 20:00 hodin večer. Na Instagramu je nejsilnějším dnem úterý a středa. Narozdíl od Facebooku je dobrá i sobota odpoledne.
Chcete-li si pročíst celý report, kde najdete podrobnosti k Facebooku i Instagramu a také přehledy dalších sociálních sítí, klikněte zde.