Marketplace doteď sloužil jako platforma pro uživatele, kteří tu mezi sebou mohou prodávat a nakupovat produkty. Nyní ho Facebook zpřístupňuje i firmám, které tu budou moci nabízet své zboží.
Marketplace začínal jako C2C prostor pro lokální prodeje a nákupy mezi uživateli. Tento počin se osvědčil natolik, že popularita platformy rostla a stala se zajímavým místem pro další příležitosti. A tou je právě B2C prodej. Marketplace se tedy už nebude omezovat pouze na prodej a nákup mezi uživateli, ale nabízet produkty tu začnou nově i firmy.
Novinka je dostupná zatím jen prodejcům v USA, ale pokud se osvědčí, rozšíří ji Facebook do zbytku světa.
Přemýšlíte už teď, jestli je pro vaši firmu Marketplace zajímavý? Tady jsou čtyři důvody, proč mu říci ano.
Nízké poplatky
Provize 5 % nebo 0,40 USD za transakci nižší než 8 USD – poplatky na Marketplace patří v současnosti mezi nejnižší na trhu. Narozdíl od jiných prodejních prostor se provize nemění na základě kategorie produktů. Na Marketplace neexistují ani poplatky za zalistování, což znamená, že sem můžete nahrát neomezený počet produktů. Nejsou tu ani poplatky za registraci a další.
Jednoduchá registrace
Abyste mohli na Marketplace začít fungovat, je potřeba splnit určitá kritéria. Nastavení ovšem není nikterak náročné. Profil na Marketplace nejdříve propojíte s vaší firemní stránkou. Dále zadáte informace o firmě, upravíte možnosti doručení a platby a vyberete zdroj dat, ze kterého se vytvoří katalog produktů. Pokud už katalog produktů používáte například pro Facebook reklamy, pak je zalistování produktů do Marketplace velmi snadné.
TIP: Facebook doporučuje, aby prodejci spolupracovali s ověřenými partnery (například Feedonomics), kteří jim pomohou zalistovat produkty do nabídky. Je to z důvodu, že tito partneři prošli procesem už mnohokrát a jsou v přímém spojení s Facebookem, který může rychle pomoci, když se vyskytne problém.
Komplexní řešení
Jakmile spustíte své aktivity v Marketplace, otevírají se vám dveře i do prodávání na Instagramu. Ten vám mimo jiné nabídne odlišné segmenty publika, které můžete svými produkty zaujmout, aniž by vyžadoval další nastavování. Provize 5 % je navíc u obou sítí stejná.
Dřív než ale zalistujete své produkty na obou stranách, je dobré zvážit, který kanál a jakým způsobem koresponduje s vaší business strategií.
Personalizované nákupy
Facebook používá data o uživatelích, aby je propojil s produkty, které se jim mohou líbit. Čím déle a více uživatelé interagují na Marketplace (například kliknou na produkt), tím více se jim nabídka produktů přizpůsobí.
Vaše produkty se navíc zobrazí na více místech – nejen v Marketplace, ale také v News Feedu a Page Shops. Nabídka zboží se v News Feedu zobrazí mezi příspěvky jako doporučené produkty. V Page Shop se všechny vaše produkty objeví pohromadě, podobně jako na běžném e-shopu. Nákup zboží je pak možný přímo z vaší Facebook stránky.
Facebook chystá ještě další beta testování. Vybraní prodejci budou moci používat funkci placení u produktových dynamických reklam v Instagram nákupech. To v praxi znamená, že když uživatel klikne na propagovaný produkt, bude si ho moci objednat přímo z reklamy. Zkrátka a dobře, kombinace vizuálních prvků z Facebook Creativ Hub, možnosti cílení DPA a bezprostřední objednávka v sobě nesou velký potenciál pro rychlou konverzi.