Mnoho z vás má přes svůj osobní profil přístup ke spoustě reklamních účtů a stránek klientů. Představte si, že se někde zapomenete odhlásit z Facebooku, cizí člověk tím získá přístup například ke stránce klienta a bude mít možnost publikovat na stránce pod jejím jménem. Jelikož sami pracujeme s celkem velkými klienty (v ČR například Česká spořitelna), sám si uvědomuji, jak velké to představuje nebezpečí. Proto bych rád sepsal pár tipů a postřehů, jak si svůj profil zabezpečit.
Vše nastavíte na stránce Nastavení zabezpečení (Security Settings).
Ověřené přihlášení (Login Approvals)
Pro mě asi nejzásadnější věc. Pokud se do Facebooku přihlásíte z nového zařízení, bude pro přístup vyžadován unikátní kód, který vám Facebook pošle na mobil. Přihlášení bude trvat o pár sekund déle, ale můžete mít jistotu v tom, že se vám do Facebooku nedostane nikdo, dokonce ani člověk, který bude znáte vaše heslo, protože nebude vědět ověřovací kód, který vám bude zaslán do telefonu. Pokud máte Android nebo iOS, můžete zapnout generátor kódů a ověřovací kód si vygenerovat přímo v mobilní aplikaci. Po přihlášení se vás Facebook zeptá, zda budete chtít zařízení uložit. Pokud uložíte, nebude příště vyžadováno ověření pomocí kódu na tomto zařízení. V rámci zabezpečení doporučuji neukládat zařízení a po každém přihlášení podstoupit ověření.
Ověřená zařízení (Your Browsers and Apps)
V případě, že si ukládáte svá zařízení, která umožňují přihlášení bez zadání ověřovacího kódu, mějte je pod kontrolou. Doporučuji smazat a v ideálním případě tuto položku nechat prázdnou a podstupovat vždy ověřovací krok.
Aktuální relace (Where You’re Logged In)
V této položce máte seznam všech aktivních relací, kde jste aktuálně přihlášeni. Pokud jste list nikdy nemazali, doporučuji ho promazat (ideálně pravidelně). Postačí, když budete mít aktivní pouze zařízení, kde jste opravdu aktivně přihlášeni – u mě například notebook a mobil, nic víc není potřeba.
Důvěrné kontakty (Trusted Contacts)
Máte možnost zvolit si 3 až 5 kontaktů ze svého friends listu, které vám pomůžou ve chvíli, kdy budete mít potíže s přihlášením. Všem z vybraných kontaktů budou v případě problémů zaslány unikátní kódy, které vám pomůžou získat zpět přístup k účtu.
Upozornění o přihlášení (Login Notifications)
Pro jistotu si nastavte zasílání upozornění o přihlášení z neznámého zařízení.
Zabezpečte si své profily, požadujte po svých zaměstnancích, ať si je i oni zabezpečí, protože i oni jsou součástí vašeho businessu. Uvědomte si, že jde nejen o jejich osobní data, ale i o ochranu firemních přístupů, jejichž zneužití by mohlo mít velké, v některém případě si troufnu říct, i likvidační dopady pro vás a vaši firmu.
Pokud máte nějaké další tipy nebo zkušenosti se zabezpečením profilů, podělte se s námi v komentářích.