Meta odstranila vyloučení podrobného cílení reklam

6. 8. 2024Novinky

Meta odstranila ve Správci reklam možnost vyloučení podrobného cílení. U nových sad reklam už tento nástroj nepůjde použít, u stávajících kampaní bude k dispozici do konce ledna příštího roku.

Vyloučení podrobného cílení umožňovalo inzerentům vyloučit lidi z publika na základě demografických údajů, zájmů a/nebo chování. Díky tomu mohli zpřesnit cílení reklam. Meta však zjistila, že tato vyloučení v průběhu času ve skutečnosti omezují účinnost reklamy, přestože se inzerenti domnívali, že její výkonnost naopak zlepší.

Systémy cílení reklam Mety, které fungují na bázi umělé inteligence, jsou nyní mnohem schopnější zobrazovat správné reklamy správným uživatelům ve správný čas, což zlepšuje celkový výkon kampaní. Možnost vyloučit publikum z cílení tak v podstatě představovalo překážku.

Meta totiž uvádí, že při jejím vlastním testování se medián ceny za konverzi u reklamních kampaní zlepšil o 22,6 %, když se vyloučení podrobného cílení nevyužilo.

Meta změnu poprvé oznámila v lednu, kdy kvůli nedostatečnému využívání odstranila a sloučila některé možnosti cílení. V květnu pak rozeslala inzerentům upozornění, ve kterém vysvětlila, že vyloučení podrobného cílení bude do 28. června zcela odstraněno. Následně však upřesnila, že toto sdělení bylo odesláno omylem a ukončení této možnosti neplánuje. O měsíc později ji však nakonec skutečně odstranila.

Vyloučení podrobného cílení tak už není k dispozici pro nové kampaně. Stávající kampaně, které tuto možnost využívají, zůstanou beze změny až do 31. ledna 2025. Poté Meta přestane reklamy využívající vyloučení podrobného cílení doručovat.

Meta dále upozorňuje, že inzerenti mohou stále využívat alternativní možnosti vyloučení, například vyloučení vlastního okruhu uživatelů nebo omezení publika na základě ochrany značky či zaměstnanosti.

Podrobnosti o změnách se dozvíte v nápovědě Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře