Meta představila nový koncept s názvem Performance 5. Pomocí něj chce inzerenty inspirovat ke změnám, díky kterým mohou zvýšit výkon reklamních kampaní. Jedná se o další krok, kterým se Meta snaží eliminovat důsledky, jež přináší omezení v oblasti sledování dat uživatelů.
Nová sada tipů je navržena především pro inzerenty z řad malých firem, kteří chtějí zlepšit výkonnost svých reklam, snížit náklady na akci a zobrazit reklamy lidem, u kterých bude největší pravděpodobnost, že u nich nakoupí.
Abyste tak ze svých kampaní dostali maximum, je podle Mety nezbytné zaměřit se právě na těchto 5 klíčových prvků.
Conversions API
Implementací rozhraní API pro konverze vytvoříte přímé spojení mezi reklamami a webovými událostmi, včetně nákupů nebo akcí typu Přidat do košíku. Meta doporučuje používat Conversions API společně s Meta pixelem, protože díky tomu můžete snížit cenu za akci (CPA), a to v průměru až o 13 %.
Více se o Conversions API dozvíte zde.
Zjednodušené sady reklam
Konsolidace reklam, reklamních sad a kampaní zlepší podle Mety efektivitu nákladů a výkonnost. Tím, že využijete podobné kreativy, pomůžete systému pro doručování reklam pracovat efektivněji, a výsledky se tak dostaví dříve.
Podrobnosti o zjednodušených sadách reklam najdete zde.
Široké cílení
Pokud využijete široké cílení, můžete dosáhnout až o 12 % nižší CPA než při cílení na základě zájmů. Podle Mety má s tímto cílením skvělé zkušenosti už celá řada inzerentů. A ačkoliv hrálo dříve prim co nejspecifičtější cílení, tím, jak se systémy Mety vyvíjejí a zdokonalují, se nyní doporučuje opačný přístup, tedy cílit na široké publikum. V něm totiž dokáže Meta najít nejrelevantnější potenciální zákazníky.
Tipy, jak použít široké cílení, najdete zde.
Videa optimalizovaná pro mobily
Video hraje v roce 2022 na Facebooku a Instagramu hlavní roli. Proto inzerenti, kteří používají kreativu zaměřenou primárně na mobilní zařízení, tj. vertikální videa o délce do 15 sekund, utrácejí za své kampaně méně než ti, kteří používají kreativu, jež není pro mobilní zařízení optimalizovaná.
Krátká videa jsou zkrátka trendem a inzerenti by to měli zohlednit i ve svém přístupu k reklamám.
Podrobnosti se dozvíte zde.
Testování reklam
Posledním klíčovým tipem Mety je A/B testování zaměřené na kreativu, cílení nebo strukturu reklamní sady. Díky němu totiž získáte více souvislostí, na základě kterých se budete moci rozhodovat. Podle Mety dokáží vítězné A/B testy snížit CPR v průměru o 30 %.
Více tipů, které souvisí s testováním reklam, najdete zde.
Kombinace těchto přístupů může mít velký vliv na výkonnost vašich reklam na Facebooku a Instagramu. Proto se vyplatí vzít na vědomí všech 5 doporučení, protože vycházejí z toho, co Meta vidí ve svých aplikacích.
Celkový přehled pilířů Performance 5 najdete na blogu Mety.