Meta testuje nový typ reklam s názvem Basic Ads. Jedná se o základní produkt pro reklamy na Facebooku, který nepoužívá pokročilé cílení a tím pádem respektuje soukromí uživatelů.
Novinka je teprve v rané fázi vývoje. Basic Ads se zaměří na inzerenty, kteří chtějí budovat povědomí o značce a utvářet vnímání produktů prostřednictvím širokého působení na publikum. Cílit se tedy nebude na žádné konkrétní publikum nebo skupinu uživatelů.
Výkon těchto reklam se přitom bude měřit pomocí základních metrik včetně zapojení a zhlédnutí videa. Vzhledem k tomu, že Basic Ads nepodporují pokročilé cílení, dá se také předpokládat, že budou levnější variantou reklam na Facebooku.
Nové reklamy vyvíjí Meta v reakci na omezení ze strany společnosti Apple, která od začátku roku 2021 umožňuje svým uživatelům odhlásit se ze sledování osobních údajů v aplikacích. Inzerenti tudíž přicházejí o uživatelská data, na základě kterých mohou efektivně cílit a měřit reklamy.