Meta vydala novou příručku pro marketéry. Ta přináší nový rámec Measurement 360, jenž poskytuje nový pohled na měření kampaní v souladu s novými trendy, kterými se marketing v roce 2022 začal řídit.
Marketingové prostředí letos prochází velkými změnami – omezuje se sledování dat uživatelů, lidé se odklánějí od tradičních sociálních sítí k médiím více zaměřeným na zábavu, hospodářské výsledky klesají, naopak oblast e-commerce je na vzestupu… I proto byla celá řada firem donucena přehodnotit své marketingové výdaje a podívat se na své strategie od základu.
A právě k tomu slouží nový průvodce Mety, který vytvořila ve spolupráci se společností Deloitte.
Measurement 360 je rámec měření, který inzerentům pomáhá využívat několik nejlepších měřicích řešení ve své třídě, a sledovat tak všechny složky marketingové strategie. Každý nástroj je záměrně vybrán tak, aby řešil konkrétní potřebu, a poskytuje tak flexibilitu i transparentnost.
Prostřednictvím nástroje Measurement 360 mohou marketéři získat ucelený pohled na cestu zákazníka agilním způsobem, bezpečným pro soukromí, a zjistit, zda (a jak) jejich strategie skutečně fungují.
Celý rámec je popsán v 15stránkové příručce. Stručně řečeno – Measurement 360 v podstatě zahrnuje analytické nástroje, které poskytují lepší přehled o celém rozsahu marketingového plánu, aby bylo možné identifikovat úspěchy a opakovat je.
To samo o sobě není nic převratného. Pokud nevyužíváte různé možnosti měření a analýzy, které máte k dispozici, pak rozhodně přicházíte o hodně, a to už nějakou dobu.
Kde se však tento nový přístup utváří, je detail, přičemž v úplném přehledu jsou nastíněny klíčové prvky změn měření a experimentování.
Co je zásadní:
Inzerenti, kteří dříve spoléhali spíše na údaje třetích stran, by se v budoucnu měli být schopni opřít o údaje prvních stran, kdekoliv je to jen možné, a navrhovat nové strategie a systémy, které umožní ochranu soukromí již od návrhu. Aby však bylo možné propojit sběr dat s měřením a aktivací kampaní, bude potřeba například těsnější integrace mezi IT a marketingem.
V příručce najdete několik tipů, ale také užitečné návody ke každému konkrétnímu prvku, což by vás mohlo přivést k zamyšlení, jak vytvořit přizpůsobivější a flexibilnější proces reklamy a kampaně, který je postavený na rozvinutých datových tocích a systémech – na rozdíl od spoléhání se na cílení třetích stran.
Spoustu této práce bude zřejmě časem možné přenést na platformy, ale s tím, jak se systémy mění, je důležité, abyste pochopili, jaké to má důsledky a co to znamená pro vaše procesy.
Kompletní příručka je k nahlédnutí zde. Podrobnosti se dozvíte také na blogu Mety.