Meta vylepšuje procesy atribuce a cílení reklam

15. 8. 2024Novinky

Meta oznámila, že plánuje aktualizovat možnosti cílení reklamních kampaní a atribuce. Chce lépe propojit reklamy s konverzí a zároveň poskytnout více datových bodů pro optimalizaci kampaní.

V druhé polovině loňského roku Meta představila řadu možností optimalizace a integrace reklam, které by mohly mít významný dopad na měření výkonu. Nyní dál pokračuje ve vývoji automatizačních řešení s umělou inteligencí, která umožní růst každé firmě, a chce, aby se výsledky, které reklamy přinášejí, více přizpůsobily cílům inzerentů a způsobům měření hodnoty, ať už inzerent používá jakékoliv externí analytické nástroje.

Nyní Meta zavádí několik nových způsobů, jak firmy mohou přizpůsobit své kampaně tím, že přesněji sdělí, co je pro ně důležité. Zároveň vylepšuje svůj reklamní systém, aby této hodnoty poskytoval více. Jinými slovy, Meta chce lépe reflektovat, jak její reklamy prospívají vašemu podnikání, a zároveň zapojit více externích datových vstupů, aby zlepšila jejich výkon.

Conversion Value Rules

Meta zaprvé rozšiřuje test nové funkcionality Conversion Value Rules. Pomocí ní mohou firmy vyjádřit, kterých publik nebo konverzí si cení více či méně, což Meta plánuje následně využít k lepší optimalizaci kampaní.

Inzerent může například zjistit, že určité segmenty zákazníků mají o 30 % vyšší hodnotu, a je ochoten za oslovení těchto zákazníků zaplatit více. Dříve by musel tyto zákazníky segmentovat do samostatné kampaně, ale díky této nové funkci může definovat vyšší nabídku pouze pro tyto zákazníky, aniž by musel vytvářet samostatnou kampaň, což umožňuje větší automatizaci a výkonnost.

To ve výsledku znamená méně manuálního nastavování, protože Meta dokáže lépe oddělit různé uživatele na základě širšího souboru atributů.

Opt-in atribuce

Meta také plánuje zavést nastavení atribuce opt-in, které optimalizuje přírůstkové konverze.

To je rozdíl od optimalizace na události, která se zaměřuje na dosažení co největšího počtu celkových připsaných konverzí. Toto nastavení je navrženo tak, aby posunulo doručování reklamy a zaměřilo se konkrétně na dosažení většího počtu těchto přírůstkových konverzí.

Když Meta toto nastavení testovala v rámci experimentu na začátku letošního roku, inzerenti zaznamenali průměrné zlepšení přírůstkových konverzí o více než 20 %.

Cílem této funkce je tedy lépe zdůraznit účinnost reklam tím, že ukazuje, jak konkrétněji reklamy ovlivnily jednotlivé konverze, protože podle definice Mety by k těmto přírůstkovým konverzím nedošlo, kdyby tito uživatelé vaši reklamu neviděli.

Integrace ze CRM

Nakonec se Meta snaží integrovat data přímo z vašeho CRM, aby reklamnímu systému poskytla více informací pro cílení.

Od nynějška a dále do roku 2025 plánuje zavést možnost, aby firmy mohly propojit své analytické nástroje přímo s reklamním systémem Mety prostřednictvím jednoduchého nastavení API. Meta chce začít se službami Google Analytics a Northbeam, brzy by tuto možnost měla rozšířit i na služby Triple Whale a Adobe.

Inzerenti tak budou moci sdílet více informací o výkonnosti kampaní, které Meta využije k učení a vylepšení svých systémů cílení reklamy, aby byly konkrétněji sladěny s vašimi obchodními cíli.

Meta věří, že postupem času budou její modely umělé inteligence schopny využívat tato data k doladění optimalizace kampaní, což, jak doufá, povede ke zlepšení celkové hodnoty poskytovaných konverzí.

Jedná se tak o zajímavé nástroje, které by mohly výrazně zlepšit atribuci reklam na Facebooku a Instagramu a díky rozšířenému integrovanému měření reklamních dat zpřehlednit nákupní cesty a optimalizovat cílení reklam.

Podrobnosti o novinkách se dozvíte na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře