Meta připravuje několik nových vylepšení videí na Facebooku a Instagramu. K úpravě dojde například v záložkách Facebook Watch a Video Explore. Chystají se také nové nástroje pro ještě lepší a snazší tvorbu Reels.
Facebook Video
Meta zaprvé přejmenovává záložku Facebook Watch. Nově ponese název Video, což lépe vystihuje rozšířenou nabídku videí na platformě nad rámec specializovaných programů v původním kanálu.
Záložka Video bude nyní sloužit jako jednotné místo pro všechna videa na Facebooku. Najdete tu krátké Reels, dlouhé formáty videí i živé vysílání.
V nové záložce bude k dispozici personalizovaný feed, který doporučuje všechny typy video obsahu a kde se můžete pohybovat vertikálně. Zahrne ovšem také nové sekce s horizontálním posouváním Reels, které usnadňují cestu k vybraným videím.
Služba Watch sloužila původně jako programové centrum Mety. Ta se ale v posledních letech od tohoto přístupu odklonila a místo toho prostřednictvím algoritmického porovnávání vyzdvihuje nejúspěšnější obsah od uživatelů.
Nová záložka se brzy objeví v hlavním uživatelském rozhraní Facebooku.
Video Explore
V podobném duchu Meta přepracovala prvky aplikace Video Explore, aby lépe zvýraznila oblíbená témata videí. Aktualizovaná záložka nabídne trendy témata pro každého uživatele individuálně. Cílem je přimět více lidí, aby trávili více času procházením video kanálu a objevovali více obsahu, který je pro ně relevantní.
Nové nástroje Reels
Meta se také snaží usnadnit tvorbu krátkých videí. Aktualizace rozšíří přístup k editačním nástrojům Reels. Do hlavního feedu také nově integruje nástroje pro střih Reels. K dispozici bude i citlivější střih, čímž chce Meta podpořit tvorbu ještě lepšího a propracovanějšího obsahu.
Meta také uvádí, že uživatelé teď budou moci do Reels nahrávat videa HDR (kvalitnější formát videa).
Propojení Reels
A v neposlední řadě Meta přidává možnost prohlížet a psát komentáře k videím Reels na Instagramu, která doporučuje Facebook, aniž byste museli přepínat mezi aplikacemi. Podmínkou je mít propojené účty na Facebooku a Instagramu.
Meta se těmito aktualizacemi snaží poskytnout uživatelům zábavnější video obsah, který odpovídá trendům současného používání aplikací. Podle ní stále více lidí tráví čas v aplikacích díky tomu, že se jim ve feedu objevuje více videoklipů doporučených umělou inteligencí. Proti tomu ovšem stojí fakt, že tvorba a zapojení na Facebooku i Instagramu klesá. Proto je video pro Metu klíčové, neboť dokáže podnítit retenci i zájem.
Podrobnosti o novinkách najdete na blogu Mety.