Na Facebooku a Instagramu začaly platit nové požadavky na zveřejňování digitálně upravených reklam. Reklamy týkající se politických a sociálních témat, které jsou upravené pomocí AI, musí nově nést speciální označení.
Vzhledem k tomu, že nástroje AI jsou stále lepší a dokáží vytvářet stále dokonalejší iluzi reality, se Meta snaží zavést pro všechny své platformy nová pravidla, která uživatele ochrání před klamem u digitálně vytvořených nebo upravených příspěvků. Díky tomu zvýší transparentnost a přehlednost obsahu.
Všichni inzerenti, kteří chtějí propagovat sociální témata, volby a politiku, tak nyní musí uvádět, pokud jejich reklama obsahuje fotorealistický obrázek nebo video anebo realisticky znějící zvuk, který byl digitálně vytvořen nebo upraven pomocí umělé inteligence či jiných metod.
Při nastavování reklam v rámci vybraných kategorií se vám nyní zobrazí nové zaškrtávací políčko. Pokud nové zásady nedodržíte, hrozí, že Meta dané reklamy odstraní a/nebo je zakáže. Pomocí nového tagu můžete také aktualizovat své dříve spuštěné kampaně.
Jedná se o důležitou aktualizaci, která bude pravděpodobně nabývat na významu s tím, jak se budou nástroje umělé inteligence vyvíjet.
Podrobnosti o novince se dozvíte na blogu Mety.