Facebook oznámil, že aktuálně testuje možnost nákupu vstupenek na koncerty a jiné kulturní akce pomocí tlačítka „Buy Tickets“. Díky němu si uživatelé budou moci pořídit lupeny, aniž by museli opouštět sociální síť.
Vstupenky tak budou nově k dispozici přímo na stránce dané události. Jakmile naklikáte požadovaný počet vstupenek, nákup dokončíte snadno pomocí platební karty.
Přestože Facebook bude vstupenky prodávat, další aktivity, jako je plnění objednávky, předá do rukou pořadatelů a tím pádem by měly proběhnout mimo sociální platformu. Potvrzovací e-mail nicméně přijde na adresu, pod níž se uživatel na Facebook přihlašuje.
Facebook také potvrdil, že v rámci prodeje lístků bude figurovat pouze jako distributor bez nároku na provizi. Veškerý zisk tak kompletně půjde do kapsy pořadatelů.
Novinka se nyní testuje na malé skupině nezávislých umělců a promotérů v okolí San Francisca v USA. Dá se ale předpokládat, že po úspěšném otestování se button a s ním i možnost nákupu vstupenek přímo na Facebooku rozšíří i do dalších zemí.
Přímý prodej vstupenek je nejnovějším ze série komerčních kroků, který Facebook zvažuje už delší dobu. Na stránky událostí totiž opakovaně přicházejí miliony lidí – aby našli informace, dozvěděli se o aktualitách a změnách, zjistili, kdo z jejich přátel se akce zúčastní a na závěr přislíbili i svou účast.