Koronasituace má velký dopad na to, jak se lidé chovají v online prostředí. Jejich jednání, zájmy a impulsy se stále vyvíjejí. Pro marketéry je tak důležité, aby s těmito novými přístupy udrželi krok. Facebook proto provedl další průzkum, který přináší zcela nové poznatky o tom, jaké potřeby uživatele podněcují a co od firem aktuálně v digitálním světě očekávají.
12 500 lidí, věk 18-64 let, 14 světových trhů – to bylo zdrojem Facebooku a společnosti Ipsos pro jejich nejnovější studii chování lidí v souvislosti s ecommerce. Na základě ní zveřejnil Facebook globální přehled klíčových dat. My vám přinášíme několik z nich:
1. Potřeba pohodlí
Pro zaneprázdněné zákazníky začalo být důležité pohodlí. Proto stále častěji vyhledávají a platí za produkty a řešení, které jim usnadní život. Kromě toho hledají cesty, jak dělat věci, na kterých jim záleží – ať už je to trávení času s rodinou a přáteli, zdravý životní styl, nebo učení se novým dovednostem. Firmám se tak otevírají nové příležitosti, jak hrát v životě lidí smysluplnou roli.
2. Potřeba propojení
Sociální sítě formují to, co lidé od firem a značek očekávají. Ukazuje se, že lidé cítí stále větší potřebu propojení, ideálně skrze interaktivní a uživatelsky zajímavé prostředí. V tomto velmi pomáhá například live nakupování, nástroje rozšířené reality a další technologie.
3. Potřeba účasti
Lidé v online světě stále více budují komunity. A z průzkumu vyplývá, že v nich vítají značky, které jsou ochotné jim jakýmkoliv způsobem přispět.
4. Potřeba podnikavosti
Lidé se s každodenními výzvami vypořádávají s kreativitou, podnikavostí a ohledem na podporu lokálních podniků. Využívají k tomu nové digitální nástroje, které jim umožňují objevovat ekonomické příležitosti kolem nich.
Co to všechno znamená pro marketéry?
- Pozvedejte – Nastavte si nové vyšší standardy, které souvisí s pohodlím vašich zákazníků. Snažte se jim co nejvíce zjednodušit život. Zkuste využít různé technologie, které jim usnadní najít to, co hledají. Zkraťte jim cestu k dokončení nákupu a implementujte mobilní platby.
- Experimentujte – Zeptejte se sami sebe, jestli přijímáte změnu stejně jako vaši zákazníci, a nabídněte jim nové způsoby, jak s vámi mohou interagovat a propojit se s vámi. Ať už je zaujmete možností nákupu v živém přenosu, rozšířenou realitou, nebo interaktivní anketou ve Stories.
- Rozšiřujte – Zapojte sílu komunity a prohlubte spojení. Využijte možností Facebook skupin a hledejte inovativní spolupráce.
- Rozvíjejte – Inspirujte se firmami z celého světa, jak používají mobilní a agilní inovace. Zvažte sílu partnerství s lokálními podniky.
Celý report s podrobnostmi najdete na blogu Facebooku.