Váháte, které umístění je pro váš reklamní účel nejlepší? Přemýšlíte, jak rozdělíte svůj rozpočet mezi Facebook na desktopu, Facebook v mobilu, Instagram nebo třeba Audience Network? Teď už váhat nemusíte. Funkce Placement Optimization rozhodne za vás.
Díky funkci Placement Optimization umožňuje Facebook inzerentům zasáhnout své cílové publikum a optimalizovat v reálném čase výkon napříč všemi dostupnými umístěními. Algoritmy Facebooku v podstatě sbírají smetanu ze všech kanálů – vybírají uživatele s největší pravděpodobností kýžené reakce napříč umístěními a těm servírují vaši reklamu.
Zapnout tuto funkci při nastavení reklamy je opravdu snadné. Ve Správci reklam je tato možnost nastavena buď jako defaultní, nebo stačí na úrovni reklamní sestavy zvolit všechna umístění najednou. Když tohle uděláte, můžete zvýšit výkon i dosah u řady marketingových reklamních účelů, jak si ještě blíže popíšeme.
Proč vyzkoušet optimalizaci umístění?
Rozběhnout kampaň napříč všemi umístěními je jednoduché a rychlé a nevyžaduje žádné další úpravy. Stačí zahrnout všechna tato umístění do jednoho adsetu. Vaši použitou kreativu v reklamě Facebook už automaticky přizpůsobí všem platformám.
Díky tomu dosáhnete lepšího výkonu i dosahu. Pro inzerenty, kteří se soustředí na kampaně s marketingovými účely, jako jsou nasměrování lidí na web, zvýšení počtu konverzí na webu, získávání instalací aplikace nebo zvýšení počtu zhlédnutí videa, je efektivnější optimalizaci umístění do nastavení zahrnout. Interní studie Instagramu * z počátku tohoto roku ukazuje, že reklamy, které tuto optimalizaci využívají, vykazují srovnatelné nebo nižší náklady při zachování výkonu. Zkrátka za méně peněz se můžete těšit na více muziky – lepší výkon i dosah reklam.
Kde se vaše reklama zobrazuje
Tím, že reklamy nebudete segmentovat podle jednotlivých umístění, samozřejmě nepřijdete o cenný vhled do toho, které konkrétní „placementy“ mají zrovna pro váš účel nejlepší výkon. Podrobné statistiky toho, jak si vaše kreativa napříč facebookovými formáty vede, zjistíte v Ads Manageru díky funkci „Rozdělení“ (v anglické verzi „Breakdown“).
Zjistíte tak velice snadno, kolik konverzí a za jakou cenu vám konkrétní kanál přivedl, a toto zjištění pak můžete aplikovat v dalším průběhu kampaně.
Carousel i v pravém sloupci
Inzerovat napříč všemi umístěními můžete se všemi standardními formáty. Nově se tak může vaše carouselová reklama zobrazit i třeba v pravém sloupci. V tomto případě je počet zobrazených snímků omezen pouze na dva a chybí i nadpisy a případné další popisky.
Jak na to podrobně?
Záleží na vašem cíli. Je tu totiž množství způsobů, jak využít výhody optimalizace umístění.
Váš cíl | Reklamní účel | Bid | Dostupné umístění | Výhoda |
Unikátní denní dosah | Brand Awareness, Zhlédnutí videa, Propagace příspěvků, Zvýšení konverzí na webu | Denní unikátní dosah | Facebook
Audience Network |
Zasáhnete uživatele s větší pravděpodobností reakce napříč všemi platformami. |
Efektivní dosah | Brand Awareness, Zhlédnutí videa, Propagace příspěvků, Zvýšení konverzí na webu | Denní unikátní dosah | Facebook
Audience Network |
Neduplikujte si dosah u jednotlivých umístění. |
Dosah a frekvence napříč platformami | Brand Awareness, Zhlédnutí videa, Propagace příspěvků | Dosah a frekvence | Facebook
|
Spravujete dosah a frekvenci napříč Facebookem a Instagramem. |
Zhlédnutí videa | Zhlédnutí videa | Zhlédnutí videa | Facebook
|
Srovnatelná nebo nižší cena za zhlédnutí videa. |
Instalace aplikací / Konverze na webu / Návštěvnost webu | Instalace mobilních aplikací, Zvýšení konverzí na webu, Zvýšení návštěvnosti webu | Vyberete doporučený bid pro váš marketingový účel | Facebook
Audience Network |
Srovnatelná nebo nižší cena za kýžený výkon. |
Navíc, když už inzerujete na Facebooku, proč nezkusit získat maximum i z ostatních platforem, dostupných ve facebookové reklamní síti? Optimalizace umístění je nejjednodušší cesta k tomu, jak ke svým facebookovým reklamám připojit i Instagram a Audience Network.
*
Ukazuje to interní analýza Instagramu zkoumající 1 621 kampaní různých inzerentů, kteří inzerovali zároveň ve facebookovém mobilním News Feedu a na Instagramu. Analýza zkoumala kampaně pro zvýšení návštěvnosti webu od prosince 2015 do ledna 2016 a kampaně pro ostatní reklamní účely od listopadu 2015 do ledna 2016.