Facebook chystá další update svého News Feedu. Ten nově upřednostní příspěvky s odkazem na webové stránky, které se na mobilním zařízení načítají rychleji. Naopak pomalé weby budou mít smůlu, což se projeví na menší návštěvnosti i dražší reklamě.
Svět internetu se zrychluje, uživatelé se chtějí k vybraným tématům dostat co nejdříve – zkrátka není čas ztrácet čas. Potřebu rychlosti si uvědomuje i Facebook, proto uživatelům nabídne příjemnou novinku. O to větší výzva to však bude pro marketéry a tvůrce webových stránek.
Příspěvky obsahující odkaz na externí webové stránky, které se po kliknutí načtou dostatečně rychle, totiž ve facebookovém feedu získají přednost před ostatními. Pokud se stránka načte rychle, daný příspěvek se ve feedu zobrazí výše.
Zjistilo se totiž, že už zpoždění 3 vteřin je příčinou toho, že 40 % návštěvníků web opustí. Změna v News Feedu tak umožní, aby lidé mohli trávit více času čtením obsahu, který je pro ně zajímavý. Algoritmus News Feedu začne také zohledňovat aktuální rychlost připojení uživatelů a rychlost odpovídajících webových stránek.
Pro většinu stránek by se nemělo jednat o výraznější změnu v distribuci obsahu v rámci News Feedu. Weby, které se ale načítají obzvlášť pomalu, mohou zaznamenat menší návštěvnost. Velký vliv to bude mít také na reklamu, protože pomalejším webům se zvýší cena za zobrazení. Pokud je to i váš případ, inspirujte se příklady dobré praxe, jak zlepšit výkon vašeho mobilního webu.
Další podrobnosti najdete také na blogu Facebooku.