Facebook přináší další doporučení, jak tvořit ještě lepší živá videa a zvyšovat zapojení diváků. Vychází nejen z vlastní praxe, ale také z tipů od nejvýznamnějších influencerů. Doporučení platí jak pro Facebook, tak Instagram.
TOP tvůrci živých přenosů radí následující:
- Ptejte se – pokládejte fanouškům v živém vysílání otázky.
- Vzdělávejte – zapojte návody, vytvářejte výuková videa, naučte diváky něco, čemu sami rozumíte.
- Spolupracujte – spolupracujte s dalšími tvůrci, vysílejte rozhovory s hosty.
- Sdílejte – předejte divákům důležitá oznámení nebo je informujte o aktualizacích (uvedení produktu na trh, novinky z firmy).
- Buďte osobní – ukažte divákům něco ze zákulisí, řekněte jim, co jsou vaše každodenní aktivity.
Facebook k tomu navíc přidává několik vlastních tipů na podporu tvůrců a značek, kteří chtějí zvýšit zapojení uživatelů:
- Naplánujte si živé vysílání předem, díky tomu maximalizujete jeho dosah.
- Vsaďte na témata relevantní pro vaše publikum a také se ujistěte, že váš stream potrvá minimálně 20 minut.
- Připravte si dopředu scénář a všechno, co k vysílání budete potřebovat.
- Propagujte své vysílání v dalších příspěvcích a Stories.
- Zapojte relaci otázek a odpovědí, ve které odpovíte na dotazy fanoušků.
- Připravte si živý přenos pomocí nástrojů Live Producer a Live Broadcast.
- Během vysílání zmiňte a oceňte fanoušky, kteří vás podporují pomocí hvězdiček.
- Prezentujte prostor, kde obsah vytváříte.
Podrobnosti se dozvíte na blogu Facebooku.