Novinky o IDFA: Kampaň pro uživatele, změny na Facebooku, nové přihlašování do aplikací

1. 3. 2021Novinky

Změny ohledně shromažďování dat majitelů zařízení s iOS 14 se blíží. Proto Facebook přináší další tři novinky, které vám s touto situací pomohou. Jednak spustil osvětovou reklamní kampaň, dále mění některé věci na platformě a pro vývojáře připravil nové parametry přihlašování do aplikací.

O co se vlastně jedná? Společnost Apple brzy znemožní aplikacím sbírat unikátní identifikační čísla mobilních zařízení (IDFA), která se používají pro cílení a měření reklam, pokud to uživatelé sami nepovolí. Facebook proto hledá cesty, jak inzerentům a tvůrcům nadále poskytovat efektivní způsob oslovování publik.

Pomoci má například nový web, který marketéry a firmy novou situací provede a který nabízí přehled alternativních reklamních možností.

Velká osvětová kampaň

Nově pak spouští kampaň, která má za úkol uživatelům lépe vysvětlit, proč je personalizované cílení reklam dobrá věc a proč by si na svých mobilních zařízeních měli trackování dat povolit. Kampaň v různých podobách běží v online světě, v USA pak také v televizi a tisku.

Zdroj: Facebook / Social Media Today

Snahou Facebooku je, aby uživatelé porozuměli, co dělat a podle čeho se rozhodovat, když jim na mobilu přistane takovéto oznámení:

Zdroj: Social Media Today

Zároveň se snaží, aby inzerenti měli na platformě stále možnost oslovit to správné publikum. Nové změny Applu se totiž dotknou především malých firem, pro které jsou personalizované reklamy velmi důležité. Omezení jejich využití by pak mohlo znamenat, že by ze sítě odešly, a přišly tak o potenciál růstu.

Změny na Facebooku

Kromě kampaně nastínil Facebook také řadu dalších variant, jak hodlá inzerentům pomoci:

  • Zjednoduší se Správce reklam, aby bylo snažší využívat a personalizovat marketing.
  • Facebook se vzdá poplatků, které firmám účtuje v rámci služby Checkout on Shops (do června 2021).
  • Upustí také od poplatků za placené online události (do srpna 2021).
  • Facebook také přidá nové možnosti pro restaurace, například specifikaci typu kulinářského zážitku nebo nahrání nabídky přímo na Facebook stránku.
  • Na Facebook také přibyde nový hashtag #DeserveToBeFound a na Instagramu se objeví nové nálepky.

Nový login do aplikací

Facebook přidává také nový režim přihlašování do aplikací, který potěší jejich tvůrce. Chce jim umožnit nadále pokračovat ve sběru dat uživatelů, ovšem v omezené míře. Proto zavádí režim omezeného přihlášení, který umožní limitovat množství dat, která aplikace sbírá skrze SDK, což by pro uživatele nemuselo být tak odstrašující.

Režim omezeného přihlášení je založený na standardu OpenID Connect a umožňuje uživatelům vytvářet nové účty nebo přistupovat ke stávajícím účtům v aplikaci, přičemž by sdíleli pouze své jméno, profilovou fotku a (volitelně) e-mailovou adresu. Takže namísto dlouhého seznamu dat, která se shromažďují prostřednictvím SDK, budou uživatelé nově vyzváni, aby sdíleli pouze omezené údaje.

Vývojáři si přitom budou moci vybrat, jaký režim pro přihlášení do aplikace zvolí – buď omezený, nebo klasický, anebo oba zároveň.

Pokud zvolí klasický, tento režim se nijak nemění a uděluje vaší aplikaci možnost přístupu k většímu množství dat. Pakliže se rozhodnete využívat oba režimy, znamená to, že klasické přihlášení platí pro uživatele, kteří souhlasí se sdílením dat v plném rozsahu, zatímco omezené přihlášení platí pro uživatele, kteří to odmítnou. Režim přihlášení uživatelů budete moci kdykoliv aktualizovat.

Podrobnosti si přečtěte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře