Nový web pomůže marketérům se změnami IDFA

17. 2. 2021Novinky z Facebooku

Apple loni oznámil, že s aktualizovaným operačním systémem iOS 14 znemožní aplikacím sbírat unikátní identifikační čísla mobilních zařízení (IDFA), která se používají pro cílení a měření reklam. S blížícími se změnami proto Facebook spustil nový mini web věnovaný alternativním možnostem reklam a nástrojů v rámci Audience Network.

Pro inzerenty bude s přicházející změnou složitější oslovit určitou skupinu uživatelů. Ti budou muset nejdříve v aplikaci potvrdit, že se sledováním jejich dat souhlasí. Předpokládá se, že kvůli tomu se významně sníží množství údajů, které budou dostupné pro cílení reklam. Facebook proto už v létě varoval inzerenty, že jejich kampaně budou tím pádem méně efektivní, ne-li zcela bez přínosu.

V souvislosti s tím Facebook spouští nové mini stránky, které inzerentům poskytnou informace, tipy, zdroje a možnosti, jak se s touto situací vypořádat. Hovoří o takzvané hybridní monetizaci a podněcuje vývojáře aplikací, aby aktualizovali své strategie na alternativní přístupy a tím maximalizovali své úsilí. Součástí platformy je sekce pro monetizaci herních aplikací včetně případových studií a průvodců.

Facebook také připomíná inzerentům v Audience Network, že brzy budou muset přejít na nabídkový přístup. Doručování reklam pomocí nabídek je totiž podle něj budoucností monetizace. Migraci vašich iOS aplikací na nabídky je nutné provést do 31. března. Co to znamená a jak ji provést, se dozvíte právě na nově vzniklém webu nebo v nápovědě Facebooku.

Facebook zároveň oznámil, že chystá nový Blueprint kurz na téma monetizace v Audience Network. V něm vám poskytne výukové zdroje pro tyto alternativní strategie.

Další podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku. Podívejte se také rovnou na nový web.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře