Instagram se v posledních pěti letech stal klíčovou sociální sítí pro propagaci značek. Lidé sem totiž stále častěji chodí pro inspiraci, objevování a nově také pro nakupování. Značky by se proto měly snažit vytěžit ze své prezentace maximum. Boj o pozornost je tu ovšem enormní. Jak tedy přilákat sledující a podpořit váš business? To prozradí přímo sám Instagram.
Reklamní prvky s nejlepší odezvou
Na Instagramu je skvělé, že můžete použít různé nástroje pro různé účely a různá publika. Pomocí Reels můžete vytvářet krátká a zábavná videa a zvýšit šanci, že vaši značku objeví lidé, kteří ji ještě nesledují. Stories můžete použít ke spojení s publikem v různých podobách – od klipů ze zákulisí až po hlasování a různé interakce, abyste lépe porozuměli tomu, co by chtěli vidět.
Instagram proto radí co nejvíce experimentovat a testovat, abyste našli to pravé místo a způsob, jak zaujmout. Ukazuje se totiž, že to, co se nakonec stane hitem, je často výsledkem toho, že firmy zkoušejí nové věci.
Klíč k efektivní marketingové strategii
Dnes více než 90 % lidí sleduje na Instagramu firmy. Přicházejí se sem inspirovat a objevovat nové věci, které je zajímají, včetně obsahu od značek. To byste proto měli využít ve svůj prospěch.
Největším tipem Instagramu je opět experimentovat. Zkuste použít různé nástroje – Instagram doporučuje například populární živé přenosy nebo nástroje pro přímý prodej. Trendem je totiž posun směrem k online nakupování. Proto Instagram přidal záložku Obchod na hlavní navigační lištu, kde se uživatelé jedním kliknutím dostanou ke zboží od značek a tvůrců.
Instagram doporučuje také nakupování v Reels a IGTV, kam lidé chodí pro inspiraci. Tyto nástroje prokazatelně pomáhají k přímému zvýšení prodejů.
Příklady z praxe
Pokud se chcete inspirovat reálnými příklady, Instagram doporučuje sledovat tyto značky – Halfdays, Hillhouse nebo Ultraviolet.