V tomto článku se podrobněji podíváme na možnost „Rozdělení“ ve Facebook Ads reportingu, kterou uživatelé často přehlížejí. Přitom je užitečná a dá se využít čtyřmi pokročilými způsoby.
Pokud si svědomitě prohlížíte report vaší reklamní kampaně, pak byste měli postřehnout problémy, identifikovat vzorce a optimalizovat kampaně tak, aby dosahovaly lepších ROI. Sloupeček „Rozdělení“ vám poskytne detailní přehled o tom, jak si jednotlivé kampaně vedou, a díky tomu umožní vytvářet reklamy s lepším výkonem.
Rozdělení podle doručování
Facebook umožňuje rozdělit výkon každé vaší kampaně podle věku, pohlaví, země, regionu, zařízení, platformy a období. Pokud zvolíte vhodné rozdělení, objeví se samostatný řádek, kde získáte individualizované informace o požadované kategorii. Dozvíte se například, která věková skupina vašeho publika má nejlepší a naopak nejhorší výkon.
Tyto informace pak můžete využít následovně:
- Vytvořte samostatný ad set pro nejvýkonnější věkové skupiny publika, abyste lépe kontrolovali bidding.
- Vylučte publika s nejnižším výkonem, abyste mohli vytvořit relevantnější a přesnější publikum, které provede konverzi.
Rozdělení podle akce
Každou kampaň můžete rozdělit také podle zařízení, typu reakce na příspěvek, umístění, typu zhlédnutí videa, přehraného zvuku videa nebo kartiček v carousel reklamě. Tím získáte přehled o tom, které zařízení vám pomáhá nejlépe, který post získal nejvíce srdíček nebo kterou část carousel reklamy příště raději vypustit.
S těmito informacemi pak můžete naložit následujícím způsobem:
- Vytvořte novou carousel reklamu jen s těmi kartičkami, které mají nejlepší výkon.
- Vytvořte samostatný ad set s cílením pouze na zařízení, která vykazují největší konverze.
- Zkuste vytvořit odlišný náhledový obrázek nebo zcela nové video s atraktivnějším začátkem.
Rozdělení podle období
Výkonnost kampaní lze rozdělit také na období v řádu dnů, týdnů, dvou týdnů a měsíců. Díky tomu uvidíte, jak se vzájemně ovlivňují konkrétní dny a chování uživatelů. Nakupují lidé více přes víkend? Přináší konverze specifický měsíc? Toto rozdělení vám dá odpověď.
Co s tím dál?
- Vytvořte ad sety pro specifické měsíce, jako je třeba prosinec (Vánoce).
- Přizpůsobte možnost členění dne na Facebooku a naplánujte si, že se vaše reklamy zobrazí v těch nejlepších dnech.
Vedlejší účinky
Pokud aplikujete výše zmíněné rady, mějte na paměti, že výsledky může významně ovlivnit velikost publika. Čím užší publikum, tím zkreslenější výsledky. To konkrétně znamená, že pravděpodobně dojde k následujícímu:
- Vaše reklamy budou mít nižší doručení a tedy menší imprese.
- CPC bude možná vyšší než v počátečním ad setu.
Tipy pro supermarketéry
Zkuste zkombinovat více než dvě rozdělení, například:
- Pohlaví (doručování) a Den (období) nebo Věk a Pohlaví a Den, díky čemuž zjistíte, že:
a) ženy nakupují více o víkendu.
b) pracující muži nakupují více, pokud se blíží některé svátky (typicky Vánoce).
2. Region (doručování) a Den/Týden (období), díky čemuž zjistíte, že:
a) chování zákazníků je ovlivněno svátky a zvyky v daném regionu (příklad: Dušičky v některých velkých městech mohou zvýšit nákupní chování v případě svíček a květin, Valentýn zvyšuje prodej květin, čokolády a spodního prádla, karneval v Riu zase v zahraničí zvyšuje prodej make-upu, kostýmů a podobně.).
3. Čas dne (doručování) a Den/Týden (období), díky čemuž zjistíte, že:
a) lidé nakupují více v pátek odpoledne po práci.
4. Zařízení (doručování) a Měsíc (období), díky čemuž zjistíte, že:
a) lidé si prohlížejí zboží/nakupují více ze svých mobilních telefonů během letních měsíců.
Pro tyto kombinace je však zapotřebí, abyste měli k dispozici dostatek dat z předchozích let, mohli používat plánování reklam a cílit na ta „nejlepší“ publika (na základě pohlaví či věku) nebo regiony, kde je větší pravděpodobnost, že dojde ke konverzi.