Společnost Klear zveřejnila nový report o tom, jak si na Instagramu vede takzvaný influencer marketing. Zanalyzovala přes 3 miliony příspěvků se spoluprací a odkryla klíčové trendy a fakta. Pojďme se na ně podívat.
Data ukazují, že infuencer marketing je na vzestupu. Například počet instagramových postů s hashtagem #ad, který značí partnerství značky a influencera, stoupl během letošního roku o téměř 50 %.
To podle všeho není nijak překvapivé. Instagramu totiž roste i počet uživatelů, proto firmám dává čím dál větší smysl být tu aktivní. Zajímá vás, co teď letí? Třeba vás inspirují další fakta, na která analýza společnosti Klear přišla.
Drtivá většina instagramových influencerů jsou ženy. Ani to ale není překvapení vzhledem k tomu, že Instagram má vizuální povahu a je ideální pro módní průmysl, který přitahuje především ženy. Zvláštní ale je, že rozdíl mezi počtem influencerů žen a mužů je tak radikální. Ruku v ruce s tímto trendem jde i skutečnost, že také v kategorii uživatelů převažují ženy.
Co se týče věku, instagramoví influenceři jsou převážně mladí. Jejich věk se pohybuje mezi 25 a 34 lety. Možná jste očekávali ještě mladší osazenstvo, ale pravdou je, že aby influenceři prorazili v businessové rovině, potřebují nasbírat nějaké zkušenosti, které obvykle přicházejí s věkem.
TOP oblastí s největším množstvím příspěvků od influencerů je také nepřekvapivě móda. Influenceři se často zapojují i do oblasti cestování, fitness, krásy, umění, rodičovství, gastronomie, hudby, interiérového designu a wellness.
Společnost Klear zkoumala také využívání Instagram Stories. I ty jsou v rámci influencer marketingu čím dál populárnější. Proto je možná teď ta správná chvíle naskočit do rozjetého vlaku, než tu začne být těsno.
V reportu najdete ještě více dat a trendů, tak si ho stáhněte a inspirujte se. A jestli vás zajímají podrobnější fakta, společnost Klear vydala další report, který sleduje konkrétně výkonnost Instagram Stories mezi influencery.