Živá videa na Facebooku pokořila další úctyhodný milník, což dokazuje, že jsou opravdu mocným obsahovým formátem. Křivka sledovanosti exponenciálně roste a za necelý rok se zvýšila dokonce čtyřnásobně. V návaznosti na to chystá Facebook další novinky, které live přenosy ještě zatraktivní.
Svou roli ve stoupající popularitě live vysílání jistě hraje i řada novinek, které do nich Facebook pravidelně sází. Nedávno stabilizoval obraz Live 360, možnost přehrávat live videa dostali i uživatelé Instagramu a světlo světa spatřil také nástroj „Live Chat With Friends“, který během sledování živého přenosu umožňuje soukromé komentáře mezi vybranými lidmi.
Ale zpátky ke grafům. Jak vidíte, zatímco v srpnu 2016 představoval Facebook Live pouze 1 % všech video příspěvků na sociální síti, o rok později vystoupal na působivá 4,4 %.
K zamyšlení vede i propad v prosinci 2016. To si Facebook vysvětluje tím, že většina firem rozjíždí vánoční kampaně, které vrcholí v průběhu listopadu. Těsně před Vánoci kampaně obvykle končí a v druhé půlce prosince marketing stojí. Nicméně celkový trend je pozitivní a díky tomu lze předpokládat, že čím více značek a uživatelů si zvykne na používání tohoto typu příspěvků, tím více obsahu v tomto formátu bude publikováno.
Zajímavé je také to, že za vzestupným trendem sledovanosti následuje i nárůst propagace živého videa. V červnu dokonce počet propagovaných live vysílání překonal předem nahraná videa. Live spoty totiž zaznamenávají více engagementu, protože vtahují uživatele přímo do dění na obrazovce a umožnují reagovat v reálném čase. Ve skutečnosti je zájem o živé přenosy až o 25 % vyšší oproti konvenčním videím.
To dokazuje, že už se nemusíte bát jít s živou video kůží na trh. Live záznamy nabízejí bezprostřední propojení s diváky a zpětnou vazbu. A potřebujete k tomu pouze smartphone. Facebook navíc chystá i další novinky, které tento formát uživatelům ještě zatraktivní.
Aktuálně to je tlačítko, kterým se z nativního fotoaparátu, jenž je k dispozici v aplikaci Facebooku, dostanete ihned do živého vysílání. Kromě toho Facebook testuje používání Live Stories, Live Audio nebo vytváření GIFů přímo z foťáku.
New look for Facebook Live via camera button and Facebook Live Audio available now. #Facebook pic.twitter.com/KsQVeQFvyU
— Jose Gutierrez (@fbjag) August 4, 2017
Facebook však míří ještě výš. Nechal se totiž slyšet, že hodlá přeměnit platformu na největší světový „prime time“, který překoná a nahradí běžnou televizi. Tak uvidíme :-)