Stane se Facebook novým HR nástrojem?

6. 4. 2018Návody

Možnost přidávat na Facebook nabídky práce představila sociální síť už před rokem. Ne pro všechny však byla dostupná. Časy se ale mění a Facebook tuto funkcionalitu zavádí v dalších 40 zemích. Výhodou je nejen pro firmy, které hledají zaměstnance, ale i pro samotné zájemce o práci.

Prostřednictvím “Jobs” se Facebook rozhodl konkurovat největší profesní sociální síti LinkedIn. Nejdříve mohly nástroj využívat firmy v USA a Kanadě, později se rozšířil do dalších zemí včetně České republiky, kde už šlape na paty zavedeným inzertním gigantům. Nabídky práce zobrazuje Facebook na stránkách, v News Feedu i v Marketplace.

Výhodou je, že se můžete o zaměstnání přihlásit přímo přes sociální síť.

Vyplnit žádost přitom není nic složitého. Facebook totiž umí automaticky vyplnit data, která vezme z vašeho profilu. Můžete je kdykoliv upravit a přidat další informace, které považujete za nezbytné. Nemusíte mít přitom strach, že by se potenciální šéf dostal do vašeho osobního profilu, firma uvidí jen ty informace, které jí přímo předáte. Domluvit si pohovor pak můžete přes Messenger.

Funkce “Jobs” je už nyní plně dostupná na platformě Android a iOS i na desktopu. Snadno si také zobrazíte celý přehled pracovních nabídek. Ten najdete v bočním menu, v případě mobilní aplikace pak v sekci “Více”. Pokud vás zajímá určitý typ nabídek, můžete si nastavit upozornění.

Mají pracovní nabídky na Facebooku budoucnost? Zdá se, že ano. V USA totiž hledá práci přes sociální síť jeden ze čtyř lidí. A protože má dnes řada malých firem problém najít vhodné zaměstnance (a jejich dostatečný počet), může Facebook pomoci tuto díru zaplnit.

Facebook je také pro spoustu lidí přijatelnější platformou pro hledání práce než LinkedIn. Dokáže vás totiž snáze propojit s firmami i uchazeči. Obvykle vám na všechno stačí pár kliknutí.

Pokud jste na straně zaměstnavatele a hledáte nové lidi do týmu, podívejte se, jak vám nabídky práce na Facebooku mohou fungovat:

Více informací o nabídkách práce, ať už jako uchazeč, nebo zaměstnavatel, najdete na blogu Facebooku.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře