Usnadněte si práci s kreativou před rozjezdem kampaně

15. 12. 2016Novinky

Aby obrázky v reklamě seděly k vámi zvolenému formátu přesně na pixel nebo abyste mohli jednodušeji sdílet reklamní kreativu třeba s klientem. K tomu se může hodit nový nástroj od Facebooku.

Creative Hub, tak se jmenuje platforma, jež si klade za cíl ulehčit marketérům práci, hlavně co se týká ladění kreativy pro jednotlivé reklamní formáty napříč Facebookem i Instagramem. Od nynějška může s přispěním Creativ Hubu vaše workflow před spuštěním facebookové kampaně vypadat třeba jako v následujících odstavcích.

Nalezněte inspiraci

Prohlédněte si v galerii Creative Hubu práci těch nejlepších pozemských inzerentů. Kdo ví, třeba vás při tom také políbí múza a vy přijdete na to, jak neotřele a nápaditě využít možností jednotlivých reklamních formátů.

screenshot102

Pixel sem, pixel tam

Už to máte vymyšlené, návrhy hotové, teď už to zbývá jenom nařezat. A k tomu si potřebujete najít rozměry pro video reklamu, carousel nebo třeba canvas. Takže se podíváte znovu do Creative Hubu, protože přesně tam, na jednom místě, můžete zjistit specifika a potřebné formáty pro všechny podoby facebookové reklamy.

Sdílejte, s kým chcete

Se svou prací jste nadmíru spokojení, vytvořili jste podklady pro reklamu jak lusk. Zbývá už jen autorizovat si výslednou podobu s klientem, protože se může stát, že zelená na pozadí bude moc zelená nebo vybraný font popisku v jeho očích málo aspirativní. Známe to.

Jenže posílání screenshotů už vyšlo z módy a navíc u videa nebo třeba výše zmíněného canvasu obrázek nedokáže přesně zprostředkovat kýžený dojem. Raději v Creative Hubu vytvořte snadno mockup, přesný náhled ještě před publikováním reklamy. Odkaz na něj můžete poslat komukoliv, není ani nutné, aby měl účet na Facebooku.

Sdílejte, s kým chcete, ale opatrně

To, že stačí znát link a váš sdílený mockup si může prohlédnout kdokoliv, je samozřejmě dvojsečná zbraň. Pro sdílení s kolegy s přístupem do vašeho Business Manageru náhled reklamy raději jen uložte. Vytvořené mockupy si pak vaši kolegové mohou vyhledat nebo pomocí několika základních operací spravovat na úrovni Manage Mockups.

Menage Mockups

Jak to potom vypadá

A takhle ve finále vypadá link s vytvořeným mockupem, dejme tomu, pro videoreklamu. K přehrání videa není nutné být přihlášen pod svým facebookovým účtem, pro odeslání náhledu do mobilní aplikace to ale nutné samozřejmě je. Příklad pro carousel zase může vypadat třeba zrovna takto.

Jestli vás zajímá, jak lze rychle a snadno bez pomoci grafika vytvořit takovouto panoramatickou carousel reklamu, odpověď zní Template Editor od ROI Hunter. To není jediná a hlavní vymoženost, kterou tento nástroj nabízí. Pomocí informací z feedu a pravidel pro jednotlivé vrstvy s ním můžete vytvořit například pokročilé grafické šablony pro dynamické produktové reklamy.

V Business Factory jsem si na velkých klientech vyzkoušel všechny aspekty facebookové propagace. Zaujaly mě především možnosti dynamické tvorby, automatizace a chytrého vyhodnocování. V oblasti reklamy a onlinu pracuji od roku 2012, předtím jsem dobýval svůj denní chléb v mediální sféře. Zlatá vejce snášená datovou slepicí sklízím s týmem v projektu Arbitreo.com.

Komentáře