Digitální marketéři jsou dnes častěji tlačeni do vytváření působivých designů, které reprezentují jejich brand a propojují je s cílovým publikem. Uživatelé chtějí vizuální obsah v běžných postech, reklamních příspěvcích i dynamických reklamách. Podle průzkumu společnosti HubSpot získá obsah s relevantními obrázky o 94 % více zhlédnutí než obsah bez nich.
Obrázky a fotky navíc mají 40x větší pravděpodobnost než ostatní typy obsahu, že je uživatelé budou sdílet. Bezmála 53 % marketérů také přiznalo, že 91 % až 100 % jejich publikovaného obsahu tvoří vizuální materiál. Více než 90 % z nich používá obrázky a fotky alespoň v polovině příspěvků.
Co se týče druhu vizuálního obsahu, nejpoužívanější jsou překvapivě stále fotky zakoupené ve fotobance. Používá se ale také originální kreativa, nejčastěji infografika. Oblíbená jsou také videa a prezentace.
Největší engagement mají infografiky a vlastní kreativa, vizualizace dat a videa a prezentace. Materiály z fotobanky mají podle zkušeností marketérů pouze minimální dopad, přestože se používají nejčastěji.
Liší se také doba vytváření vizuálního materiálu. Drtivá většina marketérů přiznala, že jím stráví méně než 5 hodin týdně.
Třetina firem využívá služeb vlastních designerů, nemalá část spolupracuje také s grafiky na volné noze.
Při vytváření obrazového obsahu se marketéři potýkají i s řadou problémů. Nejčastěji se jedná o neschopnost trvale produkovat poutavé vizuály, občas ztrácejí nápaditost a někdy je složité zasáhnout široké publikum.
I navzdory tomu je vizuální obsah na sociálních sítích pro většinu firem absolutně nezbytný.
A podepisuje se to také na rozpočtu, který do vizuálního obsahu chtějí letos investovat. Přes 35 % firem plánuje za obrázky a fotky utratit více než třetinu budgetu.