WhatsApp se opět o krůček přibližuje komerčnímu využití. Pokud máte variantu aplikace WhatsApp Business, budete v ní moci nově prezentovat vaše produkty nebo služby. Díky katalogu pod profilem tak zákazníci uvidí vaši aktuální nabídku.
Prvním krokem k používání nového nástroje je, mít nainstalovaný WhatsApp Business. Tato verze se liší od klasického WhatsAppu tím, že je určena firmám a zahrnuje mnoho funkcí navíc. Po vyplnění základních údajů a nastavení firemního účtu stačí přejít do Nastavení pro společnosti a vybrat Katalog. Následně se vám otevře okénko Přidat do katalogu, kde můžete začít tvořit prezentaci vašich produktů a služeb.
Postup nastavení katalogu je snadný:
- Klikněte na Přidat obrázky, zde budete mít na výběr ze dvou možností. Fotografii můžete pořídit pomocí fotoaparátu telefonu, nebo ji vybrat z galerie.
- Poté vyplňte název produktu nebo služby a její cenu. Položka ceny není povinná.
- Třetí volbou je Více polí, kde můžete vyplnit popis, přidat odkaz webu a vložit kód produktu.
- Po uložení produktu se vám pod profilem firmy zobrazí katalog s jednotlivými položkami, které můžete kdykoliv upravit nebo vymazat.
Katalog neslouží jen k prezentaci vaší nabídky, ale je velmi chytře propojený s dalšími funkcemi WhatsAppu. Když vás bude skrze aplikaci kontaktovat potenciální zákazník a bude chtít poradit s nabídkou, máte dvě možnosti využití:
- Přejdete do katalogu a u daného produktu kliknete na tlačítko Odeslat. Poté se vám zobrazí seznam všech WhatsApp kontaktů z vašeho telefonu a produkt z katalogu jim budete moci poslat.
- Nebo uvnitř konverzace vyberete +, jako když zasíláte fotografii/video, a mezi položkami uvidíte novou volbu Katalog. Vyberete produkt, který chcete sdílet a dáte Odeslat.
Zákazník obdrží fotografii, pod kterou bude možnost Zobrazit, a když na ni klikne, dostane se do vaší nabídky. Kterýkoliv uživatel si samozřejmě může katalog v profilu firemního WhatsAppu kdykoliv nezávazně prohlédnout.
Facebook začal katalog do WhatAppu zavádět v prvních zemích a postupně bude k dispozici globálně. Podívejte se, jestli se už objevil i ve vašem WhatsAppu, a neváhejte ho vyzkoušet. Bude pro vaši firmu velkým přínosem nejen z pohledu lepší prezentace produktů nebo služeb, ale hlavně vám usnadní komunikaci a WhatsApp se může stát vaším dalším prodejním nástrojem.