Průzkumy ukázaly, že uživatelé Instagramu nejsou schopni vidět zhruba 70 % obsahu, který jim sociální síť ve feedu naservíruje v chronologickém pořadí. Řešení tohoto problému se nabízely dvě. Buď že lidé budou sledovat méně uživatelů, aby si pojistili, že se jim vždy zobrazí ten nejrelevantnější obsah, anebo že sociální síť implementuje speciální algoritmus, který se bude zakládat na již zmíněných faktorech a tím zdůrazní obsah, který uživatele bude s největší pravděpodobností zajímat.
První způsob nebyl proveditelný, a tak Instagram začal testovat druhý způsob. Klíčové metriky, na které se algoritmus zaměřil a které používá dodneška, aby určil relevantnost obsahu a rozhodl, který příspěvek zařadí výš než jiné, jsou následující:
- lidé, jejichž příspěvky se vám líbí
- lidé, se kterými si vyměňujete přímé zprávy
- lidé, které vyhledáváte
- lidé, které znáte ve skutečném životě
Ukázalo se, že nový systém podstatně zvýšil všechny klíčové metriky.
Jedinou metrikou, která klesla, byl počet vyhledávání. To ale Instagram naopak považuje za pozitivní zprávu, protože algoritmus lidem ukazuje více relevantních věcí a nemusejí tak vyhledávat další.
Zmíněnými metrikami se Instagram řídí i ve svých dalších testováních. Algoritmus je primárně zaměřený na engagement a využívá jej jako indikátor v mnoha směrech. Primárně ale platí, že obsah uživatelů, u kterých jste již engagement vykázali, bude stát výše.
Zavedení algoritmu se evidentně vyplatilo i v dalším ohledu, protože Instagramu v druhé polovině roku 2016 přibylo 100 milionů nových uživatelů, přičemž 600 milionů je aktivní každý měsíc a 400 milionů dokonce každý den.
Zdroj: Social Media Today & Thomas Dimson (Machine Learning @Scale)