Získejte 2x vyšší ROI díky správnému použití smajlíků

26. 7. 2018Návody

Emojis neboli smajlíci se staly neodmyslitelnou součástí komunikace nejen na internetu a dobývají si své místo také v reklamním prostředí. My jsme jejich reklamní sílu otestovali v praxi a ukážeme vám, jak díky správné volbě smajlíků zvýšit ROI.

Tato mimoslovní komunikace je oblíbená hned z několika důvodů:

  • Šetří počet znaků, do kterých se musíte při psaní reklamních textů vejít.
  • Působí hravě a jasně.
  • Představují univerzální jazyk, kterému rozumí všichni.
  • Smajlíci dávají sdělení emoční podkres.

Split test se skutečnými daty

Najdete samozřejmě mnoho doporučení, proč a jak smajlíky používat. My jsme se však rozhodli dilema „se smajlíky vs. bez smajlíků“ podpořit reálnými daty a otestovali jsme pro vás, jak reklama funguje napříč trhy, věkovou skupinou a umístěními.

Pro test jsme vybrali módní značku VUCH, která prodává módní doplňky pro ženy. E-shop nabízí široký výběr peněženek, kabelek, hodinek, šperků a dalšího vybavení.

Pro testování výkonu jsme zvolili možnost split testu, kdy Facebook rozdělí cílovou skupinu na polovinu a testuje vámi vybrané proměnné. Více o split testu se můžete dočíst v jednom z našich článků.

Ve všech případech byly reklamy cíleny na ženy ve věku 18-48 let se zájmem o nakupování a módu.

          

Jak to dopadlo?

Testování reklamy napříč trhy

Reklamu se smajlíky a bez smajlíků jsme v rámci testu spustili v České republice, Maďarsku a Polsku.

Zatímco v České republice jasně dominovala reklama bez emojis zejména z hlediska počtu transakcí, v Maďarsku z pohledu CPC, CTR a engagementu zvítězila reklama se smajlíky. V Polsku dominovala reklama bez emojis opět z pohledu počtu transakcí.

Země Výherce testu CPC CTR ROI Engagement
ČR Reklama bez emojis O 20 % nižší O 19 % vyšší O 258 % vyšší O 22 % vyšší
HU Reklama s emojis O 12 % nižší O 10 % vyšší Srovnatelné O 16 % vyšší
PL Reklama bez emojis Stejné Srovnatelné O 100 % vyšší Srovnatelné

 

Testování reklamy napříč umístěním mobil vs. desktop

Na desktopových zařízeních byla úspěšnější reklama bez smajlíků. Vykázala o 25 % nižší CPC a o 19 % vyšší CTR.

Na mobilních zařízeních byly výsledky poměrně překvapivé. O 17 % vyšší CTR prokázala reklama bez smajlíků, ovšem reklama se smajlíky vykázala signifikantně vyšší počet nákupů.

Test umístění proběhl pouze na českém trhu.

Umístění Výherce testu CPC CTR ROI Engagement
Desktop Reklama bez emojis O 25 % nižší O 19 % vyšší O 100 % vyšší O 36 % vyšší
Mobil Reklama s emojis Srovnatelné O 14 % nižší O 187 % vyšší Srovnatelné

 

Testování reklamy ve vztahu k věkové skupině

V posledním testu jsme rozdělili cílovou skupinu na dvě poloviny podle věku. V prvním případě byly cíleny ženy ve věku 18-29 let, druhá skupina představovala ženy ve věku 30-45 let v České republice se zájmem o módu a nakupování.

V mladší věkové skupině bodovala reklama se smajlíky, kdy převýšila počet nákupů oproti reklamě bez smajlíků. Naopak starší uživatelky preferovaly reklamu bez smajlíků, která vykázala vyšší CTR, nižší CPC a vyšší počet nákupů.

Umístění Výherce testu CPC CTR ROI Engagement
18-29 let Reklama s emojis O 18 % nižší Stejné O 136 % vyšší O 11 % vyšší
30-45 let Reklama bez emojis O 10 % nižší Srovnatelné O 100 % vyšší O 13 % vyšší

 

Závěrem

Z testu vyplývá, že reklama se smajlíky může dosahovat odlišných výsledků a změnit úspěšnost napříč sledovanými metrikami. Používat, či nepoužívat smajlíky? Záleží na celkovém „tone of voice“ vašeho businessu, koho oslovujete, jak často a také kde se reklama zobrazuje. Výsledky budou individuální, proto doporučujeme provést split test vašich reklam, který vám pomůže v určení vaší strategie.

V Business Factory pracuji na pozici Facebook Ads Specialist. Starám se především o výkonnostní kampaně našich klientů. Na Newsfeed.cz se s vámi budu dělit o nové vychytávky a best practices ze světa facebookové reklamy.

Komentáře