Facebook Canvas umí vytvořit kreativní obsah pro reklamy

12. 1. 2016Novinky

Facebook Canvas je novinka, kterou sociální síť právě testuje. Jedná se o zajímavou záležitost, která kombinuje obrázky, videa, texty a odkazy, je full-screen, optimalizovaná pro mobilní zařízení a lze ji párovat s reklamou.

Canvas umožňuje vytvářet ještě poutavější a kreativnější obsah, který zaujme uživatele na první pohled. V rámci něj můžete například vyprávět příběh vaší značky, propagovat nové služby nebo představit své produkty. Výhodou je rychlé načítání, až 10x rychlejší než na běžném mobilním webu, a to na obou platformách, Android i iOS.

Canvas vytvoříte v Canvas Editoru, který najdete v Nástrojích pro zveřejňování na své facebookové stránce. Po vytvoření pak získáte URL, kterou lze použít v reklamě zaměřené na webové prokliky či webové konverze.

S Canvasem se pracuje velmi snadno pomocí klikání, otáčení a přejíždění prstem. A nemusíte přitom vůbec opustit Facebook. Canvas také umí odkazovat na webové stránky, kde se lidé dozví více o vašem byznysu nebo nakoupí zboží, které si na Canvasu prohlédli.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Můžete také nastavit různé možnosti zacílení, například pro typ zařízení nebo operačního systému.

Reklamy obsahující Canvas přitom nejsou dražší než standardní Facebook ads. I u nich si můžete zvolit, kolik chcete utratit a za co zaplatíte. Přidání Canvasu do reklamy na ně nemá žádný vliv.

Další z výhod Facebook Canvas je to, že je maximálně přizpůsobitelný a lze upravit mnoha způsoby. Vždy záleží na vás, jakou podobu mu vtisknete. Můžete totiž přidávat různé komponenty, jako je titulek, fotky, tlačítka s výzvami, carousel formát, text, video a další. Na výběr jsou ovšem také designové doplňky. Zvolené komponenty pak můžete všelijak uspořádat. Jak je nastavit a poté přidat do reklamy, zjistíte v nápovědě Facebooku.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Tato novinka zatím není všeobecně dostupná, ale pokud chcete získat přístup do Facebook Canvas dříve, zkuste se zaregistrovat v tomto formuláři. A mimochodem, nejde o formát, který by byl dostupný pouze v USA – mezi společnostmi, které tuto novinku testovaly před Vánoci, najdeme třeba i polské Allegro (jejich Canvas najdete na blogu polské agentury Hello Social), takže věříme, že se brzy najdou i české příklady.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře