Mikroinfluencer marketing, IGTV a soutěže o dárky představují jen pár taktik, které můžete použít ke zvýšení prodejů a povědomí o značce. Magazín Social Media Week shromáždil 7 tipů, jak na Instagramu zabodujete, a my vám je přinášíme pro inspiraci.
Zvýšit dosah, rozšířit publikum – to bývají hlavní cíle Instagram marketérů. Jak ovšem praxe ukázala, dá se jich dosáhnout pouze tím, že pochopíte, kdo je vaše publikum a jak mu obsah správně naservírovat.
Na Instagramu už vaše firma funguje – tak proč ne pořádně a tak, abyste své snahy proměnili v reálné konverze? Prozkoumejte různé strategie, jak optimálně zužitkovat váš čas i peníze a přivést dlouhodobé výsledky.
1. Přizpůsobte svůj marketing
Podle společnosti Statista je největší demografickou skupinou na Instagramu kategorie 18-24 let. Jde o takzvanou generaci Z a je potřeba si uvědomit, že tady zafungují jedině marketingové techniky adekvátní jejich věku.
Například 69 % uživatelů této generace považuje online reklamy za rušivé, takže je potřeba zamyslet se spíše nad neinvazivním přístupem. Třeba podobně, jako to dělá Apple, který oslovuje publikum fotkami pořízenými iPhonem. Tato jednoduchá strategie umožňuje firmě vytvořit si vztah s publikem přirozeným a nenásilným způsobem.
2. Zainvestujte do mikroinfluencerů
Nemějte strach spolupracovat s takzvanými mikro- nebo nanoinfluencery. Je to dostupný a pro danou generaci přirozený způsob, jak nechat vaši značku na Instagramu vyrůst.
Tito drobní influenceři umí být originální, dokáží oslovit široké publikum a přitom zůstat „normálními“ důvěryhodnými lidmi, kteří se svými followery komunikují. Právě to na platformě mladí oceňují.
Je také pravděpodobné, že narozdíl od celebrit a influencerů zvučných jmen si tito influenceři vloží odkaz do svého bia, a pomohou vám tak zvýšit návštěvnost webových stránek.
3. Používejte různé nástroje
Dobrý způsob, jak rozšířit povědomí o značce, je používat nástroje, které vás provedou „zákulisím“. Můžete se například zaměřit na analytiky a již zveřejněné posty. Díky tomu zjistíte, co vám funguje a které příspěvky mají největší ohlas.
Instagram samotný nabízí celou paletu užitečných nástrojů. Pokud vám nestačí, použijte další z dílny třetích stran – třeba pro plánování obsahu, sledování správných uživatelů, vytváření strategií, editování obrázků a další.
4. Nechte Instagram posílit váš obsah
Začleňte do vaší strategie na Instagramu co nejvíce různých distribučních kanálů. Pokud například píšete články na blog nebo natáčíte podcasty, vytvořte z nich kratší verze, které můžete použít i na ostatních kanálech v rámci Instagramu (příspěvek ve feedu, Stories, IGTV video a další). Anebo lidem naopak nabídněte teaser toho, co teprve chystáte. Díky tomu maximalizujete využití veškerého vašeho obsahu, který tvoříte.
5. Využijte IGTV
IGTV je platforma, kde můžete publikovat videa s delší stopáží a na které Instagram úpěnlivě pracuje. Založením IGTV kanálu získáte mini podobu YouTube, která bude napojená na Instagram. Ten pak můžete použít pro propagaci vašich videí.
IGTV se hodí například pro různé video tutoriály, spoty na pokračování, představení nového produktu/služby, podcasty a další. IGTV vás také nechá vytvořit obsah o více částech, které se týkají jednoho tématu. To může diváky skutečně zaujmout a přilákat zpět k pravidelnému sledování.
6. Podpořte zájem soutěžemi
Skvělou cestou, jak přitáhnout pozornost publika a podnítit jeho zájem o vaši značku, je pořádat soutěže o dárky. Je to jedna z cenově nejdostupnějších marketingových strategií na Instagramu a je velmi snadné ji implementovat.
Než se do toho ale pustíte, myslete na tato kritéria:
- definujte si jasný cíl, co od této aktivity očekáváte (je to brand awareness, více followerů nebo třeba více likes?)
- rozhodněte se, co bude výhrou
- vytvořte zajímavý popisek a přidejte správné hashtagy
- nastavte podmínky soutěže pro účastníky
- přečtěte si pravidla Instagramu pro pořádání soutěží
- vymyslete, jakým způsobem budete soutěž propagovat
- určete si délku trvání soutěže
- nakonec soutěž spusťte a propagujte
Tato strategie se osvědčila nejen v budování základny sledujících, ale také vám hodně řekne o vašem publiku. Zejména u nových firem funguje tato marketingová technika výborně.
7. Sdílejte obsah vytvořený uživateli
Spousta značek dělá tu chybu, že se zaměřuje pouze na vytváření vlastního obsahu, namísto toho, aby do tvorby zapojili uživatele. Cílem přece je, aby vaše publikum milovalo značku stejně jako vy.
Tato strategie dělá divy z několika důvodů:
- Pomáhá vašemu publiku přiblížit se značce, protože vidí, že vaše produkty/službu používají stejní lidi, jako jsou oni sami.
- Pokud nasdílíte obrázek, který zveřejnil někdo, kdo má k vaší značce vztah a líbí se mu, je pravděpodobné, že tím ještě více podpoříte jeho vášeň a on se k vám začne pravidelně vracet.
- Lidé, kteří by se také rádi objevili na vaší stránce, pravděpodobně zveřejní ještě více obrázků s vaším produktem/službou.
Pokud chcete zjistit více o tom, jak pracovat s takzvaným UGC obsahem, mrkněte na náš článek.
Vytvoření social media strategie pro vaši firmu je jednou ze základních součástí vašeho úsilí v oblasti digitálního marketingu. Mějte proto na paměti, že strategie by měla odpovídat vašim cílům a měla by být přizpůsobená vašemu podnikání.