Rychlost načítání webu ovlivňuje dosah facebookové reklamy

6. 11. 2016Novinky

Facebook před časem oznámil, že bude při zobrazování reklamy na mobilních telefonech brát v úvahu rychlost načítání mobilního webu a tlačit tak inzerenty do optimalizace webu, aby se načítal co nejrychleji. Rychlé načítání webu je totiž důležité, aby uživatelé nebyli frustrováni z toho, že klikli na reklamu.

Facebook se dlouhodobě snaží zrychlit zobrazování obsahu na mobilním telefonu po kliknutí na reklamu. Představil proto reklamní formát Canvas, který si inzerenti velmi oblíbili, a formát Instant Articles, který usnadňuje zobrazování článků. Cílem je, aby uživatelé nemuseli opouštět prostředí Facebooku.

Dalším krokem je, že u mobilní video reklamy se nyní po kliknutí na video začne načítat web inzerenta. Uživatel tak nemusí vůbec opouštět prostředí Facebooku, aby si mohl prohlédnout cílovou stránku. Je však o to důležitější, aby se web načítal rychle.

Facebook zároveň zavedl přednačítání webu u mobilních reklam. V případě, kdy odhaduje, že uživatel na reklamu klikne, začne web načítat, aby se po kliknutí zobrazil až o 29 % rychleji. Nepřednačítají se samozřejmě obrázky a interaktivní části. Je z toho však jasné, že rychlost načítání webu je pro Facebook velmi důležitá a může ovlivnit i výkon mobilních reklam.

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře