Facebook oznámil, že do Messengeru přidává reklamy. Není to žádná novinka ani překvapení. Inzerci v rámci své komunikační platformy totiž testoval už na začátku letošního roku. Nyní nabízí možnost oslovit potenciální zákazníky na Messengeru všem inzerentům po celém světě.
Vypadá to, že Facebook se teď hodlá věnovat Messengeru o něco více. Před necelým měsícem totiž zavedl nové prvky do video konverzací, čímž chce přilákat větší pozornost uživatelů. A nyní chce proměnit komunikátor v reklamní prostor.
Reklamy, které se zobrazují v rámci Messengeru, mají pro začátek direct response formát (což Facebook zavedl zrovna nedávno i na Instagramu) v podobě jednoduchých a carousel obrázků. Složitější formáty přijdou co nevidět.
Messenger se tak stává novým reklamním placementem a umožňuje vytvářet personalizovanou inzerci, která by měla přispět hlavně po konverzní stránce. Uživatelé uvidí Messenger ads na hlavní stránce mobilní aplikace. Pokud na reklamu kliknou, zavede je na místo, které jste vybrali během vytváření reklamy – tedy na webovou stránku nebo do konverzace v Messengeru.
Vytváření reklam pro Messenger je možné v Ads Manageru i Power Editoru. Jestliže používáte automatické umístění reklam, Messenger bude zahrnutý v rámci všech podporovaných reklamních účelů. Podobně jako Audience Network jsou Messenger ads doplňkovým placementem. Nyní je možné vybrat účely Traffic a Conversion, později přibyde ještě možnost optimalizovat na App Installs.
Zavedení reklam v rámci Messengeru je také logickým krokem nejen proto, že ho každý měsíc využívá už přes 1,2 miliardy lidí po celém světě. Lidé si zvykli aplikaci používat i pro komunikaci s firmami, kterých je na Messengeru více než 20 milionů. Je to totiž rychlejší a jednodušší způsob než klasická zákaznická podpora či výměna e-mailových zpráv.