Konec roku se blíží a server eMarketer vydal novou studii, která se zabývá prognózou vynaložených výdajů na video reklamu v oblasti digitální inzerce na území USA. Podle předpovědi mají vzrůst investice firem do video reklam za rok 2018 o 30 % na 27,82 miliardy dolarů.
Facebook a Instagram mají podle odhadů dosáhnout na 24,5% podíl na celkových výdajích video reklamy v USA. To by činilo 6,81 miliardy dolarů a 87% podíl ve výdajích za všechny sociální sítě v této oblasti. Příjmy z těchto reklam by se měly Facebooku zvýšit o 29,8 %.
Jak jsou na tom ostatní sociální sítě?
- Příjmy Snapchatu z video reklam v USA by se měly zvýšit o 19 % na částku 397 miliónů dolarů. Tvořily by 5,1 % výdajů na video reklamu na sociálních sítích a podíl 1,4 % na celkových výdajích video reklamy v USA. Video reklama tvoří 60 % celkových příjmů Snapchatu.
- U Twitteru by příjmy za video reklamy v USA měly vykazovat nárůst o 12 % na částku 633,3 miliónů dolarů. Tvořily by 8,1 % výdajů na video reklamu na sociálních sítích a podíl 2,3 % na celkových výdajích video reklamy v USA. Více než polovinu příjmů Twitteru tvoří v USA video reklama.
- EMarketer nezařazuje YouTube mezi sociální sítě, ale jeho podíl na video reklamě je obrovský, proto je tato platforma ve studii uvedená také. YouTube by měl vygenerovat čisté výnosy z video reklam ve výši 3,36 miliardy dolarů, což je nárůst o 17,1 % oproti loňskému roku. Video reklama tvoří 73 % celkových příjmů YouTube a jedná se o 11 % čistých výnosů Googlu.
Facebook využívá popularity videí mezi uživateli a zaměřuje se na rozvoj v této oblasti nejen v rámci Facebooku, ale také Instagramu, který si připisuje 15 % příjmů z reklamy na Facebooku.
Nové video nástroje usnadňují firmám správu video reklam a uživatelům přinášejí více zábavy a zajímavého obsahu. Rostoucí popularita videí je pro firmy velkým potenciálem a tím pádem více investují do video reklamy. Prognózy oprávněně předpovídají, že dominance Facebooku z hlediska video reklamy v USA bude pokračovat i v dalších letech.