Facebook v květnu aktualizoval svůj algoritmus pro příspěvky v News Feedu. Uvedl, že bude upřednostňovat obsah blízkých lidí a omezovat dosah clickbaitů. Nyní zveřejňuje další faktory hodnocení, které se tentokrát týkají facebookových stránek a skupin.
Studie založené na názorech uživatelů využívá Facebook velmi často k tomu, aby měl zpětnou vazbu a mohl vylepšovat svou platformu. Bylo tomu tak i u průzkumu, který mezi uživateli zjišťoval, kteří přátele jsou jim nejbližší. Více o změně algoritmu pro zobrazování obsahu od přátel a příspěvků s odkazy se dočtete v tomto článku.
Nyní Facebook přidává nová hodnotící kritéria pro obsah facebookových stránek a skupin. Je si vědom toho, že přátelé nejsou jediným důvodem, proč lidé přicházejí na Facebook. Uživatelé mají zájem sledovat i své oblíbené stránky a skupiny. I na toto téma Facebook provedl průzkum, který měl za úkol zjistit:
- Jak se lidé zajímají o obsah konkrétní stránky, kterou sledují.
- Jak důležitá je pro ně facebooková skupina, které jsou součástí.
Facebook uvedl, že na základě výsledků průzkumu aktualizoval algoritmus News Feedu, aby upřednostňoval skupiny a stránky, u kterých vyhodnocuje, že jsou pro daného uživatele nejzajímavější.
Mezi faktory, na které bude Facebook pohlížet, patří:
- jak dlouho stránku sledujete / jak dlouho jste členy skupiny
- jestli na stránce a ve skupině zveřejňujete příspěvky
- jestli reagujete na příspěvky na stránce nebo ve skupině
Jakou váhu budou mít jednotlivé indikátory, jak této změny mohou využít správci stránek a skupin, jak často by měli publikovat nebo co všechno to obnáší, není zatím jasné.
Facebook ale uvedl, že tyto změny nepovedou k navýšení zobrazování dané stránky nebo skupiny ve feedu. Jedná se pouze o to, že pokud algoritmus vyhodnotí, že o stránku nebo skupinu máte zájem, bude vám ji ve výběru příspěvků zobrazovat výše.
Facebook bude měnit v následujících měsících i algoritmus pro způsob řazení videí.