Facebook přidává do algoritmu nové parametry hodnocení pro obsah stránek a skupin

6. 6. 2019Novinky

Facebook v květnu aktualizoval svůj algoritmus pro příspěvky v News Feedu. Uvedl, že bude upřednostňovat obsah blízkých lidí a omezovat dosah clickbaitů. Nyní zveřejňuje další faktory hodnocení, které se tentokrát týkají facebookových stránek a skupin.

Studie založené na názorech uživatelů využívá Facebook velmi často k tomu, aby měl zpětnou vazbu a mohl vylepšovat svou platformu. Bylo tomu tak i u průzkumu, který mezi uživateli zjišťoval, kteří přátele jsou jim nejbližší. Více o změně algoritmu pro zobrazování obsahu od přátel a příspěvků s odkazy se dočtete v tomto článku.

Nyní Facebook přidává nová hodnotící kritéria pro obsah facebookových stránek a skupin. Je si vědom toho, že přátelé nejsou jediným důvodem, proč lidé přicházejí na Facebook. Uživatelé mají zájem sledovat i své oblíbené stránky a skupiny. I na toto téma Facebook provedl průzkum, který měl za úkol zjistit:

  • Jak se lidé zajímají o obsah konkrétní stránky, kterou sledují.
  • Jak důležitá je pro ně facebooková skupina, které jsou součástí.

Facebook uvedl, že na základě výsledků průzkumu aktualizoval algoritmus News Feedu, aby upřednostňoval skupiny a stránky, u kterých vyhodnocuje, že jsou pro daného uživatele nejzajímavější.

Mezi faktory, na které bude Facebook pohlížet, patří:

  • jak dlouho stránku sledujete / jak dlouho jste členy skupiny
  • jestli na stránce a ve skupině zveřejňujete příspěvky
  • jestli reagujete na příspěvky na stránce nebo ve skupině

Jakou váhu budou mít jednotlivé indikátory, jak této změny mohou využít správci stránek a skupin, jak často by měli publikovat nebo co všechno to obnáší, není zatím jasné.

Facebook ale uvedl, že tyto změny nepovedou k navýšení zobrazování dané stránky nebo skupiny ve feedu. Jedná se pouze o to, že pokud algoritmus vyhodnotí, že o stránku nebo skupinu máte zájem, bude vám ji ve výběru příspěvků zobrazovat výše.

Facebook bude měnit v následujících měsících i algoritmus pro způsob řazení videí.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře