Facebook oznámil dvě nové aktualizace algoritmu, na základě kterých vám bude zobrazovat příspěvky v News Feedu. Hodnocení příspěvků přitom vychází z průzkumu, který Facebook provedl mezi uživateli.
Facebook začne jednak upřednostňovat příspěvky přátel, o kterých chcete slyšet, a jednak odkazy, které by se vám mohly líbit. Chce totiž, aby se k uživatelům dostávaly takové příspěvky, které jsou pro ně nejrelevantnější, a trávili tak čas na sociální síti kvalitně.
Velký průzkum mezi uživateli už částečně proběhl a probíhá dál. Facebook si chce být totiž jistý, co uživatelé opravdu chtějí vidět, a k tomu potřebuje znát hlubší a širší kontext.
Facebooku už pro hodnocení příspěvků od přátel nebudou stačit pouze informace, jak často jste s nimi ve spojení, kolik máte společných přátel s danou osobou nebo zda dotyčného považujete za blízkého přítele. Nyní se bude zajímat i o jiné klíčové ukazatele:
- s kterými přáteli jste označeni na společných fotkách
- s kterými přáteli reagujete a komentujete stejné příspěvky
- s kterými přáteli sdílíte polohu na stejném místě
Při hodnocení příspěvků zahrnující odkazy Facebook zkoumá:
- jaké odkazy považujete za hodnotné
- u kterých odkazů rádi trávíte čas
- jaký obsah se vám líbí, co komentujete a sdílíte
- typ příspěvků
- od koho je daný příspěvek
- jaký má daný příspěvek engagement
Aktualizace by se neměla negativně dotknout zobrazování obsahu stránek ani jiných přátel. Naopak. Pokud budou stránky sdílet kvalitní články, fotky a videa, aktualizovaný algoritmus podpoří jejich dosah.
Facebook si také uvědomuje, že to, s kým chcete být v interakci dnes a který obsah vás zajímá nyní, nemusí platit za rok. Proto algoritmus neustále vyhodnocuje vaše aktuální „signály“ a podle nich pak přizpůsobuje příspěvky, které vám servíruje.