Commerce Manager: Další příležitost pro e-shopy

5. 8. 2019Novinky

Facebook spustil v USA už před delší dobou novou funkcionalitu Commerce Manager. Jedná se v podstatě o rozšíření současného obchodu, kdy uživatelům umožní dokončit nákup fyzických produktů v prostředí Facebooku či Instagramu. Není přesně jasné, kdy budeme moci využívat Commerce Manager v České republice, ale už nyní je zřejmé, že se bude jednat o velmi silný prodejní kanál. Proto jsme pro vás sepsali několik důležitých bodů, abyste se o této novince už teď něco dozvěděli.

Co je to Commerce Manager

Commerce Manager představuje další funkcionalitu Facebooku, která vám umožní prodávat fyzické produkty přímo na Facebooku a Instagramu. V současné době můžete v záložce Obchod na vaší facebookové stránce zobrazit vaše produkty i s dodatečnými informacemi (cena, popis a jiné). Pokud si váš zákazník chce daný produkt koupit, je po kliknutí na tlačítko Koupit přesměrován na vaši webovou stránku.

Commerce Manager tuto nutnost přesměrování odstraňuje a místo toho umožňuje uživatelům dokončit nákup přímo v rozhraní Facebooku a Instagramu. O spuštění nakupování na Instagramu se již dlouho mluví a některé velké značky už mají tuto funkcionalitu povolenou. Více se dozvíte v jednom z našich článků.

Pokud ještě nemáte na facebookové stránce vašeho e-shopu nastavený obchod, přečtěte si ve facebookové nápovědě, jak na to.

Zdroj: Marketing Solved, možnost dokončení nákupu na Facebooku

Commerce Manager je plně spuštěný pouze ve Spojených státech amerických a ještě pro pár dalších vyvolených účtů. V Business Manageru se vám ale již několik týdnů zobrazuje záložka Commerce Manager. Nicméně po kliknutí na tuto záložku a na tlačítko Start selling se vám zobrazí následující upozornění:

Commerce Manager – nedostupné v ČR

Je jen otázkou času, než bude Commerce Manager spuštěn v Evropě a na území České republiky. Je velmi pravděpodobné, že Facebook umožní používat Commerce Manager teprve několika vybraným účtům a postupem času povolí tuto funkcionalitu všem.

Jaké jsou současné možnosti v Commerce Manageru

Kromě základní funkcionality (prodej fyzických produktů) jsou vám k dispozici různé reporty a přehledy. Získat tak můžete více informací o vašich zákaznících, o prodeji jednotlivých produktů a mnoho dalšího. Commerce Manager dále nabízí i správu objednávek (zaplacené, čekají na zaplacení, odeslané) a různé finanční reporty.

Velikou výhodou je i možnost propojit váš katalog produktů s Commerce Managerem. Díky tomu nemusíte nahrávat všechny vaše produkty manuálně.

Co je potřeba v Commerce Manageru nastavit?

Před tím, než spustíte Commerce Manager, je nutné dodat několik základních informací o vašem podnikání. Přesné požadavky jsou zatím stanoveny jen pro USA a jedná se především o následující informace:

  • veškeré informace o vaší firmě (jméno firmy, IČO, sídlo, jednatel/zástupce)
  • kontakty (e-mailová adresa – na osobu spravující obchod a na zákaznický servis)
  • obor a kategorie podnikání
  • bankovní účet, možnosti dopravy, vrácení zboží a další

Kolik mě bude Commerce Manager stát?

Samotná funkcionalita podobně jako reklamní účet jsou zcela zdarma. Nicméně za každou objednávku provedenou skrz obchod na jedné z platforem (Facebook nebo Instagram) si Facebook strhává určitou částku.

Přesná částka za jednu objednávku je zatím stanovená pro USA a záleží na tom, jakou hodnotu má celková objednávka. Pro menší objednávky (v USA do 8 dolarů) si Facebook strhává fixní částku, a to ve výši 40 centů, pro větší objednávky (nad 8 dolarů) Facebook uplatňuje procentuální poplatek ve výši 5 % z celkové částky.

Facebook zatím oficiálně neprohlásil, kdy přesně bude Commerce Manager k dispozici u nás. Je ale již teď jasné, že po spuštění této funkcionality se otevřou e-shopům nové možnosti, jak využít Facebook a Instagram ke zvýšení tržeb skrz sociální sítě.

V brněnské pobočce Business Factory pracuji na pozici Facebook Ads Specialist. Pro klienty vytvářím strategie, navrhuji celkový koncept kampaní a starám se o optimalizaci reklam. Ráda se učím novým věcem a rozšiřuji si odborné znalosti i v ostatních oblastech online marketingu.

Komentáře