Setkali jste se někdy s anglickou zkratkou UGC neboli s User-Generated Content? Jedná se o typ obsahu, kde jste vy nebo vaše značka zmíněni a který vytvořili uživatelé, respektive vaši followeři, fanoušci a zákazníci sami ze své iniciativy. Jsou to zpravidla příspěvky nebo Stories na sociálních sítích. Přečtěte si, jak s takovýmto obsahem pracovat, jaké jsou jeho výhody a jak ho můžete využít ve vaší marketingové strategii.
Co je UGC
Obsah generovaný uživatelem (UGC) je jednou z nejlepších forem obsahu, který můžete využít v marketingu vaší značky. Sociální sítě jsou prostředí, kde uživatelé sbírají inspiraci, ukazují, kde byli, co si koupili, a rádi se svému okolí chlubí pozitivní i negativní zkušeností. Jakákoliv zmínka o vašem produktu, službě nebo značce vám tak může pomoct. Je ale důležité ji umět využít ve svůj prospěch.
Mezi UGC patří videa, fotky nebo recenze, ve kterých vás uživatelé zmiňují a tento obsah zveřejňují na svých profilech. V převážné většině se jedná o pozitivní zmínky a zpětné vazby. Ale pozor, nezaměňujte UGC se spoluprací s influencery. UGC je organický, vzniká mezi uživateli přirozeně.
V čem vám může UGC pomoci
Mnoho firem takovému obsahu nevěnuje pozornost nebo neví, jak s ním dále pracovat. Pokud UGC správně uchopíte, může vám přinést mnoho výhod, nejen v podobě zpětné vazby.
- UGC je nákladově velmi efektivní strategie – Obsah tvoří vaši zákazníci a příznivci, nemusíte ho tedy vymýšlet sami. Náklady na jeho tvorbu jsou pro firmu minimální.
- Stávající spokojení zákazníci pomáhají budovat důvěryhodnost vaší značky – UGC v podobě doporučení a recenzí jsou reálné a přirozené. Pokud potenciální zákazník sleduje váš Instagram a uvidí, jak sdílíte zpětné vazby od skutečných zákazníků, může začít více věřit vašim produktům nebo službám. A kromě důvěry se zvýší i pravděpodobnost konverze. 84 % uživatelů z řad mileniálů uvádí, že UGC ovlivňuje, jaké zboží si zakoupí, a 68 % tvrdí, že UGC je dobrým ukazatelem kvality značky.
- Reposting na Instagramu má vyšší engagement – Oproti jiným formám obsahu.
- Čím více lidé hovoří o vaší značce, tím větší dosah získáte – V případě UGC přirozeně a bez námahy. Neexistuje lepší reklama než doporučení spokojeného klienta, který bude pozitivně hovořit o vaší nabídce mezi přáteli.
- Statistiky uvádějí, že UGC obsah je o 35 % zapamatovatelnější – Než jiné typy obsahu.
Tipy, jak s UGC pracovat
V momentě, kdy vás někdo označí v Instagram Stories, dostanete přehledné upozornění. Pokud uživatel má tuto možnost povolenou, lze takový příběh velmi lehce sdílet na váš profil. V případě, že jste označení v klasickém instagramovém příspěvku, musíte pro přesdílení použít jinou aplikaci. V tomto případě také doporučujeme, abyste uživatele kontaktovali, že chcete jeho obsah použít. Určitě je také dobré ve vašem příspěvku uživatele označit a přiznat jeho kredit k obsahu.
- Pravidelně kontrolujte notifikace na vašem Instagramu. Veškeré @zmínky ve Stories a v příspěvcích o vaší značce pečlivě prověřujte a vybraný obsah sdílejte.
- Danou osobu, která vás označila, můžete v repostu také @zmínit a něco hezkého jí napsat, poděkovat.
- Pokud budete UGC ignorovat, lidé vás mohou přestat označovat.
- Originální zmínky nebo věrné zákazníky můžete ocenit, nabídnout jim nějaký benefit.
- Rychlost je zárukou úspěchu. Nezapomínejte na to, že označení ve Stories za 24 hodin zmizí, a je tedy nutné každý den zmínky příběhů kontrolovat a sdílet.
- Ve vyhledávání UGC obsahu vám mohou pomoct i hashtagy, především ty unikátní pro vás. Díky nim snadno najdete obsah, který je s vámi spojený. Pokud již vlastní # máte, určitě ho používejte. V případě, že s ním teprve začínáte pracovat, volte takový, který vaši zákazníci/fanoušci už používají nebo pro ně bude přirozené ho přidávat ke svému obsahu.
- Nebojte se vaše sledovatele o UGC požádat nebo je pobídnout. Věrní zákazníci vás rádi podpoří.
- V generování UGC obsahu pomáhají i soutěže, zkuste nějakou uspořádat. V podmínkách by mělo být, že uživatelé mají použít váš hashtag nebo označit váš instagramový účet.
Jakou máte zkušenost s využitím UGC obsahu vy? Podělte se s námi v komentářích pod článkem.