Facebook mění algoritmus a začíná novým způsobem hodnotit obsah médií na News Feedu. Nově upřednostní originální a kvalitní zpravodajský obsah, u kterého je navíc transparentně uvedeno autorství.
Facebook je dlouhodobě kritizovaný za to, že dostatečně nevyzdvihuje kvalitní zpravodajství nad bulvárem. V souvislosti s volbami, které se letos konají v USA, se snaží tyto skutečnosti napravit.
Nově proto začne identifikovat originální obsah a vyhodnocovat, co stojí za propagaci. K analýze článků použije umělou inteligenci, která najde nejčastěji citované původní zdroje.
Co to znamená pro feed a uživatele?
- Kanál příspěvků ani „zážitek“ uživatelů se tím dramaticky nezmění. Facebook bude nadále zobrazovat pouze obsah médií, která sledujete vy nebo vaši přátelé. V této skupině pouze více podpoří originální příběhy.
- Facebook vedl aktivní rozhovory s vydavateli a provedl i průzkum mezi uživateli, aby mohl definovat, co pro ně znamená originální obsah. Díky tomu bude moci do svých algoritmů zařadit nové parametry vyhodnocování.
- Změna algoritmu se týká pouze zpravodajského obsahu. Prozatím se Facebook soustředí jen na obsah v angličtině. Do budoucna chce ale změny rozšířit do dalších jazyků.
Co to znamená pro vydavatele?
- Facebook předpokládá, že vydavatelé výrazné změny v distribuci obsahu ve feedu neuvidí.
- Na co je ale důležité myslet, je transparentnost obsahu. Facebook totiž začne snižovat dosah novinkám, které nemají uvedené autorství nebo informace o redakci na webu vydavatele.
- Vydavatelé by měli myslet i na další signály, podle kterých Facebook hodnotí, kterému obsahu dá přednost.
Tímto krokem chce Facebook dále podpořit boj proti dezinformacím a falešným účtům. Podrobnosti o změně algoritmu si přečtete na blogu Facebooku.