Facebook podnikl další velký krok k integraci komunikačních aplikací. Oznámil, že plánuje spojit Messenger s Instagram Direct a zavést nové funkcionality, které zatraktivní konverzaci.
Velkým cílem v budoucnu je spojit dohromady všechny komunikační aplikace, které spadají pod Facebook – tedy Messenger, Instagram Direct i WhatsApp, a vytvořit jedinou a jednotnou konverzační platformu. Tím by se Facebook stal lídrem v oblasti globálních zpráv a rovněž by se otevřely nové příležitosti pro marketing, ecommerce a další segmenty podnikání.
Teď ale přichází na řadu první krok. Facebook spojí Messenger s Instagram Direct. Největší změnou je, že konverzační vlákna z Messengeru nově uvidíte také v Instagram Direct a že do obou aplikací přinese řadu zajímavých společných funkcionalit.
To v praxi znamená, že lidé používající Messenger vás mohou kontaktovat také na Instagramu, aniž byste si vy nebo oni museli stahovat novou aplikaci. Můžete si přitom také zvolit, kde chcete zprávy a hovory přijímat (jestli v chatu, požadavcích zpráv, nebo vůbec).
Naopak to ovšem neplatí. Vaše Instagram zprávy prozatím zůstanou stále jen na Instagramu a do Messengeru se nepropíší.
Nové funkcionality
Nová integrace nabídne také řadu zajímavých novinek v obou aplikacích:
- selfie samolepky – používat můžete animované samolepky, jako je unikátní hybrid nástroje Boomerang, emojis nebo selfies (podobné selfie samolepky začal Instagram testovat už na jaře)
- Watch Together – můžete se zapojit do společného sledování videí skrze Messenger, kde se nově objeví i obsah z IGTV a Reels
- režim mizení – mezi nástroji objevíte také nový mód, který umožní posílat zprávy, jež automaticky zmizí poté, co si je druhá strana prohlédne
- barvy v chatu – přibydou také nové barevné odstíny chatů a konverzačních bublin
- vlastní reakce emoji – v obou aplikacích můžete reagovat také rychlými smajlíky a sady si přizpůsobit svému vkusu
- kontrola zpráv – můžete se také rozhodnout, kdo vám smí poslat přímé zprávy a kde se jejich požadavky na zprávy uloží
Facebook začíná novinky zavádět v několika zemích. Brzy je ale rozšíří do celého světa.
Podrobnosti si přečtete na blogu Instagramu.