Facebook přináší užitečné tipy, jak využít nástroj pro testování organických videopříspěvků v Creator Studiu. Díky nim zjistíte, jak můžete pomocí testování maximalizovat jejich výkon. Inspirujte se.
Nástroj pro A/B testování organických příspěvků v Creator Studiu představil Facebook loni na podzim a pro většinu uživatelů by měl být už k dispozici. Umožňuje vám testovat různé varianty videopostů navzájem a najít „vítěze“, kterého následně zveřejní na vaší Facebook stránce.
Nástroj vám pomůže při rozhodování i posuzování nejrůznějších aspektů. Videa hodnotí například z pohledu optimálního poměru stran, obsahu videa, popisu v příspěvku, názvu videa, použití emojis, podoby náhledu a tak dále.
Nástroj najdete v sekci Knihovna obsahu – Testování příspěvku a umožňuje vytvořit až čtyři varianty videopříspěvku. Ty následně otestuje na části vašeho publika, na základě nastavených parametrů vybere video s nejlepším výkonem a to pak distribuuje nad rámec původního testovacího okruhu uživatelů.
V levém menu testovacího okna můžete vybrat klíčové metriky, na základě kterých chcete videa testovat, a délku testu. Po jeho skončení Facebook automaticky zveřejní vítězný post na vaši stránku. Ostatní testované varianty uloží ve vaší knihovně obsahu bez zveřejnění.
Aktuálně můžete vybrat z pěti variant trvání testu – 10 minut, 30 minut, 1 hodina, 3 hodiny a 24 hodin. Defaultně je nastaveno testování v délce 30 minut, ale samozřejmě je zcela na vás, jakou variantu zvolíte. Facebook doporučuje co nejkratší délku testování, protože tím se omezí počet lidí, kteří uvidí vaše „prohrávající“ posty.
Facebook také doporučuje si testování videa naplánovat, abyste ho mohli zveřejnit přesně v tu dobu, kterou potřebujete. Pokud chcete „vítězné“ video uživatelům zobrazit například zítra kolem poledne, Facebook si sám umí spočítat, kdy je třeba test se všemi náležitostmi spustit, a vítěze pak skutečně zveřejní v čase, který jste mu zadali.
Nástroj pro testování vám také pomůže zjistit, co v obsahu videa funguje, a pomůže vám maximalizovat dosah a engagement u vašeho publika.
A myslete i na další praktické tipy:
- Netvořte dlouhodobou kreativní strategii na základě jednoho testu.
- Analyzujte úplné výsledky testů, nejen metriky, na které jste se zaměřili.
- Analyzujte retenční křivky v průběhu času a optimalizujte podle nich.
Pokud vás zajímá více, mrkněte na video přímo od Facebooku.