Facebook spouští sedm nových nástrojů, které firmám pomohou lépe a napřímo se propojit s potenciálními zákazníky. Velký důraz přitom klade na personalizované zprávy, objevování podniků a nové možnosti pro správu, které usnadní aktivity a podpoří dosah.
Click-to-message reklamy na Facebooku
Jako první Facebook zavádí nové možnosti pro click-to-message reklamy, které firmám pomáhají komunikovat se zákazníky v různých konverzačních aplikacích. Tyto reklamy podněcují uživatele, aby vám posílali zprávy v Messengeru, Instagram Direct nebo WhatsAppu.
Nyní si můžete vybrat veškeré komunikátory, kde budete k dispozici. Facebook pak ve vaší reklamě nastaví výchozí aplikaci pro chat podle toho, kde bude konverzace nejpravděpodobnější.
V praxi to funguje následovně: Když vytvoříte reklamu, Facebook sám vyhodnotí, kterou komunikační aplikaci každý jednotlivý uživatel používá nejčastěji, a vyzve ho, aby vám v ní poslal zprávu.
Což by mělo mít velký přínos, protože podle Facebooku chce až 75 % dospělých komunikovat s firmami právě prostřednictvím zpráv.
WhatsApp tlačítko na Instagramu
Facebook přináší i druhou novinku z oblasti posílání zpráv. Nově firmám umožní přidat whatsappové tlačítko, které vyzývá k zahájení konverzace (click-to-chat), do svého instagramového profilu. Díky tomu se tak mohou přímo na Instagramu spojit pomocí aplikace WhatsApp.
Na jedné straně tak vyhoví uživatelům, kteří WhatsApp využívají nejčastěji. Na druhé straně jde o logický krok, protože právě na WhatsApp a jeho businessový potenciál se Facebook v poslední době zaměřuje a zavádí tu nástroje, které pomáhají propojit značky se zákazníky.
Facebook také prozradil, že brzy tu firmy budou moci vytvářet i reklamy, které je z Instagramu zavedou právě do WhatsAppu.
Otázky před chatem na Facebooku
Ve své hlavní aplikaci pak Facebook testuje novou funkcionalitu, která firmám umožní vybrat 4-5 otázek, jež položí uživatelům ještě před zahájením konverzace.
Cílem je zefektivnit komunikaci tím, že před zahájením konverzace poskytne firma zákazníkovi a zákazník firmě více kontextu a zároveň se zúží informace potřebné k poskytnutí odpovědi na dotaz.
Podobnou funkcionalitu – automatické odpovědi – nabízí už nějakou dobu Messenger. Začleněním i do Facebook Direct tak vzniká další způsob, jakým mohou uživatelé se značkami komunikovat, a tvořit tak relevantnější leady.
Podobný nástroj se začne v nejbližší době testovat také na Instagramu.
E-mailová komunikace v Business Suite
Další novinkou je možnost zasílání zpráv a e-mailů v aplikaci Facebook Business Suite. Hlavní aktualizací je možnost odesílat remarketingové zprávy přímo z této aplikace.
Podobný nástroj testoval Facebook loni v rámci stránek. Rozšíření do Business Suite bude mít stejný účel.
Správce souborů a testování příspěvků
Facebook do Business Suite přidává také nového Správce souborů, který usnadní správu vašeho obsahu. Dále přidává možnost testování příspěvků, díky které budete moci mezi sebou porovnávat více verzí obsahu, a zjistit tak, u kterého je větší pravděpodobnost interakce.
Do Business Suite budete moci nahrát až čtyři verze příspěvku, které pak Facebook otestuje pomocí vzorového publika a shromáždí pro vás data týkající se interakcí. Vítězný post pak můžete podpořit reklamou, což vám pomůže přinést ještě lepší výsledky.
Nové pracovní účty
Facebook testuje také nové pracovní účty. Díky nim se už nebudete muset do Business Manageru přihlašovat pomocí osobního profilu. Nově to půjde pomocí samostatného pracovního účtu.
Tuto novinku plánuje Facebook rozšířit v příštím roce.
Business Explore v dalších regionech
A poslední novinka – Facebook chce rozšířit nástroj Business Explore do více regionů. Zatím je na pořadu dne kromě USA také Austrálie, Kanada, Irsko, Malajsie, Nový Zéland, Filipíny, Singapur, Jižní Afrika a Velká Británie.
Tento nástroj zobrazuje související obsah z facebookových stránek pod příspěvky. Díky tomu mohou uživatelé objevovat podobné značky a témata, a tím podpořit obchodní cíle firem, které Facebook používají jako marketingový nástroj.
Podrobnosti si přečtete na blogu Facebooku.