Aplikace Mety používají téměř 4 miliardy uživatelů

7. 2. 2023Novinky

Meta zveřejnila výsledky za 4. kvartál 2022 i celý loňský rok. Zaznamenala přitom další nárůst aktivních uživatelů i stabilní příjmy.

Uživatelé

Nejprve k uživatelům Facebooku, který je stále primární aplikací Mety. Počet aktivních uživatelů se v posledním čtvrtletí loňského roku zvýšil na 2,96 miliard, což je mírný nárůst oproti kvartálu předchozímu.

Zdroj: Meta

Počet uživatelů, kteří jsou na Facebooku aktivní každý den, je pak podobný jako v předchozím období. Na Facebook se denně přihlásí 2 miliardy lidí.

Zdroj: Meta

Ačkoliv se o tom mluvilo, dlouhodobé výsledky dokazují, že používání Facebooku neklesá. Naopak, co se týče času stráveného v aplikaci, získává sociální síť na popularitě, a to především díky videím Reels.

Dalším zajímavým údajem je používání všech čtyř aplikacích Mety dohromady. Meta se zde totiž blíží k hranici 4 miliard aktivních uživatelů měsíčně. To znamená, že přibližně polovina světové populace je aktivní na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a/nebo Messengeru. Denně je pak sleduje 2,96 uživatelů, což je o 5 % více než loni.

Zdroj: Meta

Reklama

Co se týče reklam, počet jejich zobrazení ve 4. čtvrtletí vzrostl o 23 %. Za celý rok 2022 se počet zobrazení reklamy zvýšil o 18 %, a to i díky tomu, že Meta stále hledá nové příležitosti pro jejich umístění

Díky tomu by Meta mohla v brzké době zobrazovat více reklam v Reels a dělit se o příjmy s tvůrci, což se údajně zvažuje jako prostředek k získání většího zájmu u špičkových tvůrců. Meta se totiž v současnosti potýká s problémem, že uživatelé sice tráví více času na Facebooku a Instagramu a sledují více videí Reels, ale sami jich tolik nezveřejňují a jejich tvorba a zapojení na obou platformách klesá.

Co se týče průměrné cena za reklamu, ta se v Q4 snížila o 22 % a dohromady za celý rok o 16 %.

Příjmy

Zpráva ukázala, že výsledky příjmů Mety jsou skutečně solidní, přestože jsou stále o něco nižší než ve 4. čtvrtletí roku 2021.

Zdroj: Meta

Investice

Stále je tu tak prostor pro růst. Horší finanční situace v předchozích kvartálech způsobená zpomalením výdajů na reklamu a sníženou efektivitou některých produktů Meta Ads zvýšila tlak na růst firmy, což vedlo k propouštění a dalším přehodnocením. V rámci toho Meta například ukončila různé experimenty, jako je domácí reproduktor Portal, dohody o financování vydavatelů, audio nástroje nebo projekt chytrých hodinek.

Meta rovněž odložila vývoj svých brýlí pro rozšířenou realitu, jejichž uvedení na trh bylo plánováno na rok 2024 jako součást projektu „Rok efektivity“. V něm se Meta zaměřuje na zdokonalení nástrojů pro objevování pomocí umělé inteligence s cílem maximalizovat zapojení uživatelů do svých aplikací, na vývoj nových způsobů monetizace zpráv a na přetvoření reklamních nástrojů s cílem snížit závislost na uživatelských datech.

A samozřejmě na metaverse, který Metu stále stojí hromadu peněz. Například oddělení Meta Reality Labs vykázalo za čtvrtletí provozní ztrátu 4,28 miliard dolarů, čímž se její celková ztráta za rok 2022 vyšplhala na 13,72 miliard dolarů. Meta s tím však počítá a uvádí, že bude trvat pět až deset let, než se dočkáme skutečného zapojení metaverza.

Zdroj: Meta

Pokud vás zajímá více, podrobnosti se dozvíte v reportu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře