Zájem o Facebook roste

6. 2. 2023Novinky

Nejnovější reporty dokládají, že Facebook zůstává pro mnoho uživatelů klíčovou platformou a jeho používání roste. Údaje ukazují, že čas strávený na Facebooku se v průběhu roku celosvětově zvýšil.

To se vzhledem k vzestupu platforem, které se zaměřují na krátká videa, jeví poněkud neobvykle. Facebook se totiž stále primárně zabývá propojováním lidí a informováním o důležitých novinkách od přátel a rodiny.

Ve skutečnosti ale i Facebook dokázal tohoto trendu úspěšně využít. Konzumace videí Reels na Facebooku vzrostla o 20 % a stala se stěžejním prvkem oživení této platformy.

Jak je to možné? Meta totiž stále více investuje do vývoje umělé inteligence, což vede ke zdokonalení modelů relevance. Tyto modely jsou pak schopné nabízet uživatelům relevantní Reels i reklamy, na které oni zase více reagují. V případě Facebook Reels se Metě daří mnohem lépe zobrazovat uživatelům obsah, který je bude s největší pravděpodobností zajímat. Co bylo původně změtí náhodných klipů vložených do vašeho feedu, je nyní cílenější.

Co je ale opravdu zajímavé – ukázalo se totiž, že Reels na Facebooku byly ve skutečnosti úspěšné až příliš. Jeden z reportů vysvětluje, že protože se reklamy v Reels neprodávají za stejnou cenu jako reklamy v běžných příspěvcích a příbězích, rostoucí podíl Reels na spotřebě obsahu snižoval příjmy z reklamy. Aby Meta ochránila své příjmy, omezila propagaci Reels, což snížilo dobu sledování o 12 %.

Opět se tedy ukázalo, že se stejně jako v případě Stories jedná o životaschopnou a přínosnou cestu, jak udržet uživatele ve svých aplikacích.

Pro marketéry je však pravděpodobně nejzajímavější vývoj nástrojů umělé inteligence pro cílení reklamy. Podle reportů řada výkonnostních inzerentů stále častěji doporučuje, abyste těmto nástrojům důvěřovali. Nejnovější nástroje, jako je Advantage+, totiž dosahují velmi dobrých výsledků s mnohem menším úsilím, které by vyžadovalo manuální cílení.

Zprávy také ukazují, že zatímco čas strávený v aplikacích Mety roste, tvorba a zapojení klesá a na Facebooku i Instagramu publikuje méně lidí než v minulosti. To platí zejména pro mladší publikum. Pozoruhodně klesá i používání Instagram Stories – oproti dřívějšku o 10 %. Ačkoli tedy Meta zvyšuje angažovanost v rámci funkce Reels, která čerpá obsah z celé aplikace, nikoliv jen od sledovaných lidí a stránek, klesá počet příspěvků od uživatelů.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře