Do reklam přibyl přesah okruhů uživatelů

19. 1. 2016Novinky z Facebooku

Možnosti vytváření cílových publik pro facebookové reklamy se opět o něco rozšířily. Facebook totiž do Ads Manageru a Power Editoru přidal nový užitečný nástroj Audience Overlap, který umí zjistit přesah okruhů uživatelů.

Audience Overlap umožňuje porovnat dvě až pět publik a nalézt mezi nimi procento shody. To jinými slovy znamená, že hned uvidíte, kolik uživatelů patří do skupiny A a zároveň do skupiny B.

Srovnávat lze přitom všechna publika, která Facebook nabízí:

  • Vlastní okruh uživatelů (Custom Audiences)
  • Podobný okruh uživatelů (Lookalike Audiences)
  • Uložený okruh uživatelů (Saved Audiences)

Křížem krážem pak můžete srovnávat publika podle typů – tedy například Custom s Custom nebo třeba Custom s Lookalike či Saved.

Omezení a nastavení

Pro zjištění míry překrytí je nutné, aby daný okruh uživatelů obsahoval nejméně 1 000 lidí. Menší počet uživatelů v publiku Facebook vzhledem k ochraně soukromí osobních údajů porovnat nedokáže. Do přesahů také primárně nelze zanést kategorie, jako jsou zájmy, chování či fanoušci stránky. Zde se ovšem nabízí varianta vytvoření Uloženého okruhu uživatelů, který jednotlivé zájmy nebo jejich kombinaci s chováním či propojením se stránkou zahrnuje.

Audience Overlap najdete snadno ve Správci reklam nebo v Power Editoru, a to v sekci Nástroje či v druhém případě v sekci Okruhy uživatelů.

audience overlap1

Audience Overlap v Ads Manageru.

Pro porovnání okruhů uživatelů je potřeba vybrat nejméně 2 a nejvíce 5 publik. Poté se zobrazí množinový diagram s výsledky.

audience overlap 3

Výběr publik lze měnit v možnostech v horním pravém rohu nebo ve spodní části přehledů, vymazat vybrané okruhy pak pomocí křížku vpravo.

Výhody přesahu okruhů uživatelů

Existuje řada benefitů, které přináší Audience Overlap:

  1. Určíte si například, zda se vyplatí cílit na specifické publikum podle zájmů. To poznáte třeba díky porovnání Uložených okruhů uživatelů vytvořených podle jednotlivých zájmů.
  2. Oddělíte to nejlepší publikum pro cílení.
  3. Zjistíte hodnoty vašich fanoušků. Uvidíte například, kolik z nich navštěvuje váš web. Opět nejdříve vytvoříte Uložený okruh uživatelů s různými variantami (např. Website Custom Audiences, e-mail apod.) a poté porovnáte se Saved Audience sestaveným z vašich fanoušků.

Audience Overlap tak navazuje na podrobné cílení reklam a rozšiřuje jeho možnosti. Podrobné cílení však narozdíl od přesahů neumožňuje porovnávat předdefinovaná uložená publika a nemáte k dispozici ani přehledný množinový diagram. Z cílení lze ovšem vyloučit určité skupiny uživatelů.

podrobne cileni 3

 

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře